Soluţia lui Boc: tunelul pe sub Cluj şi monorail-ul lui Nicoară

Soluţia lui Boc: tunelul pe sub Cluj  şi monorail-ul lui Nicoară
Pentru fluidizarea traficului din municipiul Cluj-Napoca primarul Emil Boc mizează pe proiectul unui pasaj subteran dar ia în calcul şi soluţia trenului suspendat (monorail-ului). Din bani europeni ar putea fi finanţată centura de sud a oraşului.

Edilul Clujului, Emil Boc, spune că este conştient de faptul că în câţiva ani Clujul va deveni complet paralizat de trafic, astfel că se arată pregătit pentru implementarea unor proiecte de infastructură, inclusiv a reţelei Monorailului. Chiar dacă propunerea a venit din partea liberalilor, primarul Emil Boc se arată încrezător că trenul suspendat poate fi o soluţie viabilă, cu condiţia ca Someşul să permită amplasarea unui astfel de sistem. Boc mai propune şi crearea unui pasaj subteran care să preia traficul pe traseul din zona centrală. Aceste obiective ar putea fi realizate din fondurile destinate Clujului în calitatea sa de pol naţional de creştere.

Anul 2014 va fi un an al marilor proiecte, anunţă primarul Emil Boc. Acesta e dispus să ia decizii ferme în privinţa impunerii proiectelor menite să deblocheze oraşul de traficul infernal cu care se confruntă clujenii. „Este evident că trebuie să luăm o hotărâre şi să promovăm o serie de proiecte. Un pasaj subteran, chiar şi sistemul monorail şi desigur centura de sud a oraşului pot fi analizate şi propuse pentru finanţare. Vom căuta soluţii în continuare pentru a multiplica reţeaua de parcări şi parkinguri. Nu am renunţat şi nici nu renunţăm la proiectul unui parking în zona Teatrului Naţional. Sper să ajugem la o înţelegere, fie cu reprezentanţii Mitropoliei fie cu cei ai Sindicatului din Invăţământul Preuniversitar care deţine Clădirea Roşie", a comentat primarul Emil Boc în emisiune la REALITATEA FM Cluj.

Despre proiectul centurii de sud nu se impune decât o reactualizare a documentaţiei tehnice şi urbanistice, având în vedere că acest proiect a fost elaborat încă de acum câţiva ani, în primul mandat al primarului Emil Boc. Traseul ar urma să pornească din zona Văii Gârbăului, ar trece prin Făget şi ar ieşi în zona Selgros, pentru a se lega şi de centura Vâlcele - Apahida. Primarul susţine că pentru acest proiect se pot accesa fonduri din programul care se adresează polilor naţionali de creştere.

De altfel, tot din acest program ar putea fi derulat şi un proiect de tren suspendat, aşa numitul monorail. Crearea reţelei pentru monorail a fost o propunere lansată de senatorul liberal Marius Nicoară. „La Cluj, monorail-ul ar putea parcurge un traseu de circa 10 km, de la Floreşti prin Cluj Napoca, până la aeroport, urmând să fie extins şi spre Gilău-Apahida-Jucu. Sigur, printr-un sistem îmbunătăţit, reţeaua ar putea fi dusă, de ce nu, şi spre cartierele municipiului. Important este să începem de undeva", explica Nicoară. Acest proiect poate fi aplicat după modelul monorail-ului care funcţionează în oraşul german Wuppertal, iar costurile n-ar costa mai mult de 30-40 de milioane de euro, aprecia Nicoară.
Emil Boc nu exclude această posibilitate. „Este evindet că orice măsură care poate să încurajeze transportul în comun,trebuie luată în calcul. Monorail-ul este poate fi o soluţie, chiar nu o exclud. Nu ştiu în ce măsură ar putea fi afectat râul Someş în cazul în care am implementa un astfel de sistem, însă, ne vom consulta cu specialiştii şi vom vedea ce posibilităţi sunt", a spus Boc. Pe de altă parte, el ar fi interesat şi de un pasaj subteran, pentru zona Clinicilor - Prefectură. Tot traficul ar putea fi preluat de acest pasaj, mai puţin mijloacele de transport în comun. „Am avea jos în pasaj maşinile, iar sus mijloacele de transport în comun. În felul acesta am scăpa de aglomeraţie" , a subliniat Boc. O altă soluţie implică multiplicarea reţelei de parcări. Boc a precizat că se află încă în plină negociere cu Mitropolitul Clujului, ÎPS Andrei, care i-a promis că analizează propunerea realizării unui parking subteran în Piaţa Avram Iancu. Pe de altă parte, Boc susţine că Sindicatul din Invăţământul Preuniversitar se împotriveşte realizării unui parking în vecinătatea Casei Învăţătorului (Clădirea Roşie). „Nu înţeleg de ce se opun cu atâta vehemenţă acestui proiect. Le-am cerut să intrăm doar cinci metri sub clădirea lor şi nu sunt de acord sub nici o formă", a subliniat edilul.

 

Comenteaza