Spitalul din Cluj-Napoca, cu 321 de paturi şi heliport, primul din din sud-estul Europei, a primit avizul pe PUZ

Spitalul din Cluj-Napoca, cu 321 de paturi şi heliport, primul din din sud-estul Europei, a primit avizul pe PUZ

Comisiile tehnice reunite de urbanism și amenajarea teritoriului ale Consiliului Județean Cluj și ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca au avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal (P.U.Z.) al viitorului Centru Integrat de Transplant Cluj.

„E un nou pas înainte pe care l-am făcut în proiectul de edificare a acestui obiectiv medical ultramodern, de importanță deosebită pentru județul Cluj și pentru întreaga Românie. Vom menține un ritm alert al demersurilor procedurale, tocmai pentru că ne dorim ca acesta să devină realitate cât mai curând. După aprobarea P.U.Z.-ului în Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca, vom elabora studiul de fezabilitate și proiectul tehnic”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Unic în România și în Europa de sud-est, Centrul Integrat de Transplant va fi construit pe un teren în suprafață totală de peste 74.000 mp, pe strada Victor Babeș și va avea un regim de înălțime 4S + P + 5E + Et. Spitalul va avea în total 321 de paturi, din care un număr de 305 paturi sunt pentru spitalizare și 16 paturi, pentru tratamente scurte. Proiectul a fost conceput de arhitecții spanioli de la PINEARQ SLP, în asociere cu DICO și Țigănaș birou de proiectare SRL, cei care au câștigat concursul internațional de soluții pentru proiectarea spitalului. 

Din punct de vedere funcțional, subsolul edificiului medical va fi alocat celor 12 săli de operație și chirurgie, la care se vor adăuga zonele de Imagistică și U.P.U., respectiv laboratoare. Parterul va găzdui, alături de unitatea de transfuzii și recoltare sânge, cabinete medicale și săli de cercetare. Etajul 1 va fi destinat zonei A.T.I. în timp ce la etajele 2-5 vor fi amenajate saloanele destinate spitalizării pacienților, departajat pe cele patru categorii de organe. Etajul tehnic va găzdui heliportul și terasa tehnică.  De asemenea, vor fi amenajate 166 de locuri de parcare, la care se vor adăuga și zone speciale pentru parcajul bicicletelor. 

Sens giratoriu şi transport în comun 

În cadrul şedinţei comisiilor de urbanism, s-a propus realizarea unui sens giratori în intersecția străzilor Victor Babeș, Ion Creangă, Louis Pasteur, Gheorghe Marinescu și Bogdan Petriceicu Hasdeu, pentru fluidizarea circulației și facilitarea acceselor la viitorul centru medial, care se va face din strada Victor Babeș atât pentru ambulanțe, cât și pentru mașini. Accesul pietonal se va putea realiza inclusiv de pe strada B. P. Hasdeu și Aleea Studenților, pe latura sudică. De asemenea, membrii comisiei de urbanism au propus introducerea unor mijloace de transport în comun în zonă.

Terenul, în paragină de ani buni 

Terenul pe care se va contrui spitalul a fost concesionat în 2006 şi 2007, când preşedinte al CJ Cluj era liberalul Marius Nicoară, firmei Nisco Invest SRL, care urma să construiască aici un mall sub denumirea de Akademia Center. Investiţia iniţială era estimată la 30 de milioane de euro, iar Nisco Invest a cerut un credit ipotecar uriaş, de 25,5 milioane de euro, BCR, care l-a aprobat în iulie 2008, iar ca şi garanţie a acceptat o ipotecă de rangul întâi doar asupra construcţiei viitoare, în condiţiile în care terenul se afla în proprietatea CJ Cluj, pe care a şi înscris-o în Cartea Funciară.

Investitorul nu a apucat decât să toarne fundaţia mall-ului, care a inclus nişte lucrări complexe de stabilizare a terenului prin introducerea unor piloni la o adâncime de 30 de metri în pământ. În anul 2011 firma Nisco a intrat în insolvenţă şi ulterior în faliment, iar BCR a preluat această fundaţie în proprietate, conform contractului de ipotecă.

 

Comenteaza