Video Cum vor arăta stațiile metroului din Cluj. Simulare realizată de constructor

Cum vor arăta stațiile metroului din Cluj. Simulare realizată de constructor

Lucrările la metroul din Cluj au debutat miercuri, 5 iunie 2024, cu inaugurarea șantierului din Florești. 

Au început lucrările la metroul clujean, miercuri, 5 iunie 2024. Constructorul, cu experință în proiecte din Paris, Istanbul sau Dubai, asocierea Gulermak-Alstom-Arcada, a explicat cum va arăta metroul din capitala Transilvaniei. 

”Magistrala M1 de metrou Cluj este un proiect ambițios pentru România, fiind prima linie de metrou complet automatizată. E un proiect de pionerat și, de reținut, cel mai mare proiect la cheie din țară și unul dintre cele mai mari din Europa.

Linia va fi în întregime subterană și va străbate zona metropolitană în Cluj-Napoca pe o lungime de 21 km, având 19 stații și un depou, fiind construită din două tunele circulare, fiecare având o cale de rulare și un diametru interior de 5,5 m.

Ambele tunele vor fi forate cu doua echipamente specializate pentru astfel de lucrări, care, de fapt, sunt mici uzine, așa-numitele TBM-uri - Tunnel Boring Machine sau 'cârtițe' ori 'șobolani' în limbaj popular” , a declarat Șerban Iorga, Director de proiect Alstom. 

Iată câteva dintre stațiile de metrou așa cum au fost ilustrate de constructor:

• Stația Europa Unită - strada Sopor (zona noului Cartier)
• Stația Cosmos - Iuliu Mall
• Stația Piața Mărăști - sens giratoriu 21 Decembrie - Strada Fabricii - Aleea Bibliotecii
• Stația Armonia - The Office
• Stația Piața Avram Iancu
• Stația Piața Unirii
• Stația Sportului - Calea Moților 64
• Stația Florilor - Platinia

Durata de realizare Magistrala I de metrou Cluj : 7 ani

Lungime linie: 21,03 km

Executantul lucrării este Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A.

Lista completă a stațiilor:

Florești
Stația 1. Țara Moților - strada Sesului de Sus
Stația 2. Teilor- strada Teilor
Stația 3. Copiilor – strada Sub Cetate (langa un Parc de copii in executie) Stația 4. Sănătății -Spital Regional de Urgență
Stația 5. Prieteniei - VIVO

Cluj-Napoca
Stația 6. Natura Verde - Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii
Stația 7. Mănăștur - Nodul Omega intersectie strada Primaverii cu Izlazului

SECTIUNEA 1
Stația 8. Sfânta Maria – sens giratoriu Calea Manastur cu Campului
Stația 9. Florilor - Platinia
Stația 10. Sportului - Calea Motilor 64
Stația 11. Piața Unirii- Piața Unirii
Stația 12. Piața Avram Iancu - Piața Avram Iancu
Stația 13. Armonia Stație - Office
Stația 14. Piața Mărăști - sens giratoriu 21 Decembrie - Strada Fabricii - Aleea Bibliotecii

SECTIUNEA 3
Stația 15. Transilvania - zona Sapca lui Ceausescu – Expo Transilvania
Stația 16. Viitorului -zona Pod Ira legatura cu Trenul Metropolitan
Stația 17. Muncii - Strada Beiușului – Bulevardul Muncii Zona statiei de transformare CLUJ EST 400/110/10KV
Stația 18. Cosmos Stație - Iuliu Mall
Stația 19. Europa Unită - strada Sopor (zona noului Cartier)

Constructorul are experiență internațională în execuția de linii de metrou

”Venim cu o experiență de zeci de ani în proiecte de infrastructură și sisteme de metrou. Construim linii de metrou în Paris, Istambul, Atena, Varșovia, Toulouse, Riad, Dubai - proiect unde am lucrat cu colegii de la Gulermak împreună, așa cum lucrăm și în Cluj, și multe altele, din India până în America de Nord și Centrală. Toate aceste proiecte le-au permis specialiștilor noștri să dobândească o experiență valoroasă, fiind capabili să proiecteze și să execute proiecte de metrou în orice condiții, indiferent cât de mare ar fi provocarea din punct de vedere tehnic.

Această primă magistrală a metroului clujean este și va fi un proiect de referință nu numai pentru acei oameni care au avut determinarea și perseverența necesară pentru a-i da viață, nu numai pentru noi, oamenii din asociere, cei care împreună cu echipa de implementare și coordonarea proiectului vom face absolut totul pentru a-l duce la bun sfârșit, ci este un proiect de referință și de importanță majoră, așa cum spunea domnul primar, pentru comunitate, pentru oamenii din Cluj, din Florești și de ce nu, din toată țara, și pentru generațiile viitoare, pentru că ei vor fi adevărații beneficiari ai acestui proiect”, a declarat Șerban Iorga, Director de proiect Alstom. 

Comenteaza