Tișe îi arată lui Ciceo dosarul penal în care acesta este cercetat pentru luare de mită: "Iată care este cea mai mare vulnerabilitate a Aeroportului Cluj"

Tișe îi arată lui Ciceo dosarul penal în care acesta este cercetat pentru luare de mită: "Iată care este cea mai mare vulnerabilitate a Aeroportului Cluj"
| Foto: facebook.com/airportcluj.ro

Conducerea Consiliului Județean (CJ) Cluj a trimis o scrisoare deschisă sindicaliștilor din Aeroportul Cluj, în care le solicită să înceteze "presiunile la adresa conducerii executive și a funcționarilor publici" din cadrul forului județean. 

Reacția conducerii CJ vine în contextul în care, cu o zi înainte, sindicaliștii de la aeroport făcuseră publică o "Scrisoare deschisă presei clujene și tuturor celor interesați de activitatea și dezvoltarea Aeroportului", în care reclamau gestionarea necorespunzătoare a parcării, blocarea proiectului de transport intermodal, neaprobarea proiectelor de dezvoltare și un presupus conflict de interese în numirea unor administratori provizorii în consiliul de administrație al aeroportului.

În replică la scrisoarea sindicaliștilor, conducerea CJ Cluj anunță că nu este pregătită să cedeze presiunilor.

Tișe îi arată lui Ciceo dosarul penal în care acesta este judecat pentru luare de mită: Tișe îi arată lui Ciceo dosarul penal în care acesta este judecat pentru luare de mită:

"Nu vom ceda acestei situații tensionate susținută cu bună știință de către conducerea aeroportului, nici nu vom iniția documente ilegale, după dorința unei persoane aflate vremelnic la conducerea instituției din care faceți parte", se arată în scrisoarea deschisă trimisă astăzi sindicaliștilor, semnată de Alin Tişe (preşedinte CJ Cluj), Marius Mînzat (vicepreşedinte), Vakar Istvan (vicepreşedinte), alături de alţi 12 angajaţi ai instituţiei, directori şi şefi de servicii.

Conducerea CJ Cluj prezintă o listă cu "adevăratele acțiuni care pun în pericol siguranța pasagerilor și dezvoltarea aeroportului":

  • "Aeroportul, atât ca persoană juridică dar și directorul acestuia sunt implicați în zeci de dosare civile și penale, inclusiv cu suspiciuni reale în legătură cu utilizarea fondurilor europene;
  • În prezent, atât pista cât și platforma nu au putut fi recepționate de către Comisia de recepție finală datorită existenței unor grave neconformități tehnice, existând un pericol iminent pentru desfășurarea în condiții optime a activității aeroportului. Întrebați-vă directorul pentru a vă lămuri. Între timp o face și Direcția Națională Anticorupție;
  • Proiectul intermodal este un proiect sabotat prin însăși forma în care a fost întocmit. O spun specialiștii, o spune Compania Națională de Căi Ferate CFR care desființează, punct cu punct, întregul proiect. Întrebați-vă directorul și în acest caz. A fost întrebat și de către Departamentul pentru lupta antifraudă iar în prezent este întrebat și de către DNA, așa cum rezultă din Ordonanța de disjungere a procurorilor DNA;
  • Parcarea aeroportului a fost în litigiu și nu se putea interveni. Întrebați-vă, din nou, directorul de ce a refuzat să primească în administrare amplasamentul nepredat către UTI! Întrebați-vă directorul de ce nu dorește, astfel, să aducă venituri suplimentare aeroportului;
  • Nu aveți nicio calitate în a analiza sau contesta numirea unor noi membri ai Consiliului de administrație al aeroportului. Aceștia sunt reprezentanții Consiliului județean în cadrul aeroportului, mandatați de către Consiliu să îi reprezinte interesele. Așadar NU sunt reprezentanții aeroportului. Este dreptul absolut al autorității tutelare de a îi numi sau revoca".

Scrisoarea deschisă se încheie cu un nou apel către sindicaliștii din aeroport și cu un atac direct la directorul general David Ciceo, căruia i se aduce aminte că este judecat într-un dosar de corupție:

"Încetați să mai girați atacurile la adresa instituției noastre, atacuri susținute de David Ciceo, inculpat în dosarul 33/P/2016, dosar instrumentat de către Direcția Națională Anticorupție, trimis în judecată pentru infracțiunea de luare de mită. Iată care este cea mai mare vulnerabilitate a aeroportului Cluj. Deși suntem hărțuiți zi de zi cu plângeri penale, procese, amenințări, deși suntem linșați de o parte a presei bine ancorată în interesele lui Ciceo, repetăm, NU NE VOM LĂSA INTIMIDAȚI DE ACESTE ACȚIUNI. Reveniți la cadrul legal și moral în care trebuie să vă desfășurați activitatea", a transmis conducerea CJ Cluj.

Ce au reclamat sindicaliștii

Redăm în continuarea scrisoarea trimisă ieri presei de sindicaliștii de la aeroport:

"SCRISOARE DESCHISĂ  presei clujene și tuturor celor interesați de activitatea și dezvoltarea  Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj R.A.

Referitor: Piedici permanente în activitatea și dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj

Dragi concetățeni și membri ai comunității clujene,

Sindicatul Independent al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj își exprimă dezacordul și profunda îngrijorare cu privire la felul în care Aeroportul este susținut și sprijinit de autoritatea publică tutelară în activitatea și dezvoltarea sa, cu privire la modul în care Consiliul Județean Cluj înțelege să promoveze schimbări în modul de administrare sau de management al regiei.

Considerăm că este extrem de necesară acordarea unei atenții sporite numeroaselor probleme cu care ne confruntăm și pe care dorim să le aducem la cunoștință tuturor:

1. Gestionarea necorespunzătoare a parcării auto din incinta Aeroportului, care este într-o stare deplorabilă de deteriorare punând în pericol siguranța pasagerilor și a angajaților

Parcarea auto din incinta Aeroportului a fost dată spre folosință și administrare de către Consiliul Județean Cluj companiei S.C. Uti Facility Management S.A., pe o perioadă de 45 de ani, printr-un contract de concesiune încheiat în anul 2010. Prin urmare, tot ceea ce înseamnă activități de exploatare, întreținere, curățenie și operare intră în sarcina concesionarului UTI. Consiliul Județean Cluj are însă obligația de a urmări dacă celui căruia i-a concesionat parcarea auto, respectiv UTI, își respectă toate obligațiile contractuale.

De asemenea, barierele de la ieșirea de urgență din incinta aeroportului, care este cuprinsă în Planul de acțiune pentru situații de urgență, cad tot în sarcina concesionarului UTI.

Până la momentul actual, după cum putem constata cu toții, parcarea auto din incinta Aeroportului este într-o stare jalnică de deterioare. Aeroportut a făcut în zeci de rânduri sesizări către Consiliul Județean Cluj pentru dispunerea către concesionar a efectuării lucrărilor de reparații, pentru deszăpezire sau alte lucrări de întreținere. Sesizările au rămas fără răspuns, ba mai mult, SC UTI Facility Management SA ne-a comunicat că i-au fost interzise de către Consiliul Județean Cluj efectuarea de lucrări de reparații și întreținere în cadrul parcării.

Această interdicție trasată de Consiliul Județean Cluj firmei UTI ridică mari suspiciuni privind legalitatea derulării contractului de concesiune, întrucât concesionarul a exploatat începând cu data semnării contractului de concesiune (august 2010) și exploatează și în prezent întreaga parcare, încasând venituri din taxarea serviciilor de întreaga parcare auto din incinta aeroportului.

2. Blocarea proiectului ”Dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri și marfă la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj”

Aeroportul Internațional Cluj deține în momentul de față un proiect pentru dezvoltarea infrastructurii intermodale la Aeroport, respectiv construirea unui terminal de marfă și facilități de conectivitate pentru pasageri, respectiv un pasaj suprateran care să lege gara CFR din zonă cu terminalele Aeroportului.

Nu înțelegem cum alte aeroporturi din zona de cuprindere a Aeroportului Cluj, Debrecen sau Budapesta din Ungaria, competitori ai noștri, au găsit sprijinul și voința necesară pentru realizarea unor astfel de proiecte. Până la urmă, toate aceste proiecte se realizează nu doar pentru beneficiul Aeroportului, ci pentru beneficiul oamenilor, al comunităților. Se pare însă că pe Consiliul Județean Cluj nu îl intereseaza bunăstarea comunității, ci doar să blocheze direct sau indirect dezvoltarea acesteia, luînd în considerare și toate proiectele gestinate de acesta în ultimii ani.

Consiliul Județean Cluj, în calitatea sa de ordonator principal de credite, poate întreprinde toate demersurile pentru accesarea fondurilor europene pentru acest proiect având în vedere implicarea mai multor instituții publice și prerogativele legale care i se conferă. Din păcate, acesta nu depune nicio diligență în acest sens, nu caută soluții și nici nu susține Aeroportul în proiectul său.

3. Neaprobarea ”Proiectelor de dezvoltare ale aeroportului pe perioada 2017 – 2030”

Pentru a crea premisele creșterii numărului de aeronave și mișcări pe aeroport, implicit a numărului de pasageri, pentru a face față competiției prin atragerea de noi companii aeriene este necesară extinderea capacității infrastructurii actuale a Aeroportului. Nu putem aștepta să vină traficul aerian peste noi și să ne găsească nepregătiți și în imposibilitate de procesare a pasagerilor sau a deservirii companiilor aeriene. Acest aspect este cunoscut de toți specialiștii din domeniul aviației civile.

Mai mult, prin activitatea Aeroportului, ne raportăm în permanență la un mediu internațional care nu așteaptă decizii ale unor funcționari publici, ci acționează pe principii comerciale, de concurență și de business. Este imperios necesar a se înțelege aceste aspecte, care derivă din însăși specificitatea de activitate a Aeroportului, fiind singurul de acest fel din județ.

A avea un Aeroport internațional, considerat al 2-lea din România în județul Cluj reprezintă un avantaj uriaș de dezvoltare a regiunii față de alte regiuni din România sau Europa. De aceea, a fost promovat proiectul de dezvoltare în vederea atingerii unui trafic de 7 milioane de pasageri. Acest proiect va genera dezvoltarea continuă a județului Cluj, a regiunii Transilvania creînd noi locuri de muncă și oportunități de business în toate sectoarele de activitate.

Se pare însă, că aceste planuri de dezvoltare ale Aeroportului nu interferează cu voința Consiliului Județean Cluj. Considerăm că în acest sens trebuie să decidă comunitatea dacă se continuă dezvoltarea Aeroportului.

4. Conflict de interese în numirea unor administratori provizorii în consiliul de administrație al Aeroportului

Nu mare ne-a fost surprinderea să vedem pe site-ul Consiliului Județean Cluj la secțiunea Proiecte de hotărâre, pct. 10 de pe Ordinea de zi a ședinței ordinare din data de 31.01.2019, ora 13.00 în care dl Tișe Alin, împreună cu aparatul său tehnic, stabilesc noi membrii provizorii în consiliul de administrație al Aeroportului Internațional Cluj. Toate ca toate până acum, dar dacă intrăm în profunzimea Proiectului și a Referatului de aprobare constatăm abateri grave de la litera OUG nr. 109/2011 și un flagrant conflict de interese.

Se pare că dl Tișe nu a avut bani să își plătească avocatul angajat să îl reprezinte în procesul său de divorț, pe dl Lăpușan Mihai Răzvan, prin urmare a găsit oportună numirea dânsului, cu remunerație fixă, după buget, în consiliul de administrație al Aeroportului.

De parcă nu era suficient, o a doua nominalizare este tatăl angajatei dlui Lăpușan, dl Daniel Persu. „Curat murdar”, după cum ar scrie celebrul Caragiale.

Pentru toate cele menționate mai sus, considerăm că ar fi utilă implicarea comunității, a noastră, a tuturor cu privire la activitatea și dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj pentru a stopa toate abuzurile autorității publice tutelare discreditate de ambițiile unor conducători și funcționari publici. Rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru orice informații suplimentare pe aceste subiecte.

Cu stimă, 

Președinte  Gabriel Ene"

Comenteaza