Trenul metropolitan: stații moderne, trotuar rulant, pasarele

Trenul metropolitan: stații moderne, trotuar rulant, pasarele

Trenul metropolitan ar urma să devină realitate în același timp cu centura metropolitană. Termen: final de 2023.

Primarul Horia Șulea i-a informat pe locuitorii din Florești, pe Facebook, că localitatea este parte din proiecte importante ale zonei metropolitane Cluj. Vorbim despre trenul metropolitan, o idee care prinde contur, dar și despre deja celebră centură metropolitană. Ambele ar urma să devină realitate în 2023 și să rezolve problema ambuteiajelor din trafic în Cluj, în Florești și Baciu. 

Este extrem de interesantă situația proiectului trenului metropolitan. Ideea a plecat de la folosirea căii ferate existente, dar primarii din zona metropolitană au discutat despre posibilitatea unei tunel care să devieze de la tronsonul Cluj-Oradea spre Florești și Gilău.


Iată ce a scris Horia Șulea pe Facebook:


‘’Primul proiect, TRENUL METROPOLITAN, este mai mult decât o idee, e un proiect conturat aflat în stadiu premergător de studiu de prefezabilitate. Un proiect al Zonei Metropolitane Cluj (UAT Florești, Gilău, Cluj-Napoca, Apahida, Baci, Jucu), finanțat prin fonduri europene. Tren cu viteză de 100-140 km/h, stații moderne, pasarele, benzi transportoare/trotuar rulant, tuneluri, sistem de bus-uri electrice colectoare pe trasee expres dinspre cartiere spre gări. Traseu Gilău-Florești-Cluj-Napoca Vest – joncțiune cu Magistrala CF existentă via Baciu și de acolo până la Jucu. Repet, un proiect conturat, aflat în stadiu premergător de StudiuPrefezabilitate. Dar nu avem timp de pierdut, fondurile trebuie accesate ACUM. Nu mâine! Beneficiem de consultanța și sprijinul celor de la Agenția de Dezvoltare Regională Nord Vest, cărora le mulțumesc pentru sprijin.

Comenteaza