Cele mai vândute maşini second hand la Cluj
- 25 Mai 2025, 02:00
- Ascultă știrea

Dacă la înregistrările de maşini noi marca românească Dacia se impune constant în clasamente, ca maşini rulate clujenii le preferă pe cele produse în vestul Europei, în special brandurile germane. Criza financiară, care a afectat puternic piaţa auto, a restrâns puternic vânzările de maşini second hand.
Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a înregistrat în luna iunie 413 autoturisme la Cluj, dintre care numai 91 erau noi. Cele mai multe maşini înmatriculate aparţin mărcii Volkswagen (VW) - 63, urmată de Ford - 62 şi de Opel - 45. Dacia ocupă locul 4 în judeţ, cu 45 de unităţi înregistrate în iunie, pe locurile următoare situându-se mărcile Skoda - 30, Peugeot - 18, BMW şi Mercedes - câte 15, Fiat - 14, Chevrolet şi Nissan - 11, Audi - 10, Renault - 7, Seat - 6.
În judeţul Cluj au fost înmatriculate în luna iulie 108 autovehicule noi, cu 17 mai multe decât în luna precedentă, potrivit ultimului raport al DRPCIV. Dacă înmatriculările de maşini Dacia au crescut de la 24 la 28 de unităţi de la o lună la alta, cele de automobile marca Ford s-au majorat de la 5 la 20. Între primele locuri în acest clasament pe luna iulie la Cluj se mai situau mărcile Chevrolet (7 maşini înmatriculate), Skoda (5), Volkswagen (5), Renault (4).
"Am fost acum o săptămână la târgul auto din comuna noastră. Mi s-a părut că erau destule maşini la ofertă şi un flux bun de cumpărători", crede Ioachim Vancea, primarul Floreştiului. "Dintr-un raport de cinci maşini rulate la una nouă, vândute anul trecut, s-a ajuns în prezent la două maşini rulate la una nouă. Eu zic că acesta este un lucru bun, pentru că asistăm la o reducere a intrărilor de autoturisme poluante. Pe de altă parte, este evident că există un recul al vânzărilor, pe care nici măcar programul Rabla nu îl mai poate susţine cu succes", afirmă Petru Turc, director general al dealerului OTC Group.
De altfel, apariţia crizei financiare a determinat nu numai reducerea consistentă a vânzărilor, ci şi desfiinţarea sau comasarea unor publicaţii auto de specialitate, print sau online. "Am închis revista acum doi ani pentru că piaţa nu o mai putea susţine, şi m-am orientat către un alt domeniu. Mi-am şters inclusiv toată baza de date, toate numerele de telefon din sectorul auto", mărturiseşte Horaţiu Morar, iniţiatorul publicaţiei Piaţa Auto. De asemenea, Auto 88 şi Auto Piaţa Transilvania, publicaţii online pentru maşini second hand, "şi-au unit forţele pentru a asigura vizibilitate maximă anunţurilor", se precizează pe noul site.
În primele şase luni în România au fost înmatriculate jumătate dintre automobilele înscrise în acelaşi interval din 2010: 13.110 unităţi, în comparaţie cu cele 25.555 din semestrul I al anului trecut, conform DRPCIV. Înscrierile de automobile noi au scăzut de la 10.285 la 8.606, iar cele de maşini second hand au coborât şi mai mult, de la 15.275 la 4.505. În topul înmatriculărilor naţionale de unităţi noi pe primul loc în România se afla marca Dacia, cu 2.694 de unităţi, iar pe următoarele VW (802), Skoda (751), Renault (673) şi Opel (594).
În Uniunea Europeană (UE) înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în primele şase luni cu 2,1%, la 7,12 milioane de unităţi, declinul de 13,3% înregistrat în România fiind de 6,3 ori peste media europeană, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. În ţara noastră înmatriculările de autoturisme noi s-au diminuat în semestrul I cu 13,3%, iar în iunie, cu 16,3%. La constructori, Dacia a înregistrat o scădere de 7% în primul semestru, la 127.609 înmatriculări noi în UE. VW a consemnat o creştere de 5,7%, la 1,61 milioane de unităţi, urmat de Peugeot Citroen (-7,1%, la 938.589), Renault (-10,8%, la 688.122), General Motors (+1,7%, la 628.647), Ford (-6,6%, la 576.727). (ZIUA de CLUJ)
Înmatriculări la Cluj
(iunie 2011)
1. VW 63
2. Ford 62
3. Opel 59
4. Dacia 45
5. Skoda 30
6. Peugeot 18
7. BMW 15
8. Mercedes 15
9. Fiat 14
10. Chevrolet 11
Sursa: DRPCIV