Primul film despre COVID-19. "Este un film care folosește coronavirusul ca simbol al fricii și xenofobiei"

Primul film despre COVID-19. "Este un film care folosește coronavirusul ca simbol al fricii și xenofobiei"
| Foto: vanmag.com

A fost realizat deja şi primul film despre noul coronavirus. Acesta urmează să apară până la sfârşitul lunii. Se numeşte „Corona: frica este un virus, leacul e speranţa” şi a fost realizat de un regizor canadian. 

Întreaga acţiune a filmului se desfăşoară într-un lift. Când o femeie din China începe să tuşească, se declanşează panica. Liftul se blochează şi lumina se stinge.

„Ideea mi-a venit la începutul lunii ianuarie, când încă mai era cunoscut drept "virusul din China" sau virusul din Wuhan. Nu ştiam că va căpăta asemenea amploare. Am făcut filmul... L-am terminat la mijlocul lui februarie. De Ziua Îndrăgostiţilor am avut ultima filmare. 

Este mai mult despre xenofobie decât despre virus. Filmul va ajuta publicul să se uite la cei din jur altfel. Sper că ne va ajuta să fim mai uniţi”, a declarat regizorul Mostafa Keshvari pentru BBC.

Filmul are loc într-un lift pentru clădiri și există o zvon despre coronavirus în clădire. Este un film simbolic care folosește coronavirusul ca simbol al fricii și xenofobiei, iar liftul reprezintă societatea în care trăim, unde toți împărtășim călătoria. Oameni din diferite pături sociale urcă în ascensor - oamenii dintr-o clasă superioară a societății trăiesc la etajele superioare, oamenii dintr-o clasă inferioară a societății locuiesc la etajele inferioare - dar toți împart acest lift.

Iar apoi un grup de oameni se blochează în lift. Ei petrec următoarea oră în lift, iar frica se răspândește mai repede decât virusul. Culorile adevărate ale oamenilor ies în evidență, iar personajele trebuie să facă alegeri morale foarte dificile.

"Există două lucruri care fac filmul unic. Primul este că a fost filmat într-un singur cadru. A trebuit să-l filmăm de aproape 70 de ori pentru a-l înțelege corect, dar îţi dă un sentiment realității. Și în al doilea rând, cu timpul și bugetul pe care l-am avut, trebuia să-l avem parțial improvizat. A existat un scenariu, dar le-am oferit actorilor libertatea de a spune ce vor să spună și de a simți ceea ce vor să simtă pentru a avea un ascuţit simț al realității. Există părți în care personajele vorbesc între ele sau se luptă; sunt lucruri care chiar m-au surprins ca cineast. Acest lucru face personajele mai reale, iar publicul se simte ca și cum ar fi de asemenea blocați în lift împreună cu personajele", declară regizorul Mostafa Keshvari pentru publicaţia Vancouver Magazine.

Comenteaza