Oana Pellea, aplaudată îndelung pe scena Teatrului Naţional

Oana Pellea, aplaudată îndelung pe scena Teatrului Naţional
Sute de persoane au aplaudat-o sâmbătă, minute în şir, pe Oana Pellea, care a jucat pe scena Teatrului Naţional “Lucian Blaga”, în piesa “Vocea Umană” a lui Jean Cocteau.

Spectacolul "Vocea Umană", o piesă-monolog, care a avut-o în prim-plan pe actriţa Oana Pellea, a ridicat ieri în picioare spectatorii care au aplaudat-o îndelung pe artistă. Spectacolul a făcut parte dintr-un dublu eveniment marca Inspire - Conference & Events Center, în cadrul căruia artista a susţinut şi un atelier interactiv, "Întoarcerea către sine". Actriţa Oana Pellea a jucat pentru prima dată în "Vocea Umană" în faţa unui public atât de numeros cum a fost cel de la Cluj, având în vedere că în Bucureşti spectacolul se joacă în faţa unui public de maxim 150 de persoane.

"Vocea Umană" urmăreşte drama unei femei părăsite de iubit şi stările prin care aceasta trece: teamă de singurătate, tentativă de suicid, încercarea de a părea indiferentă. Actriţa Oana Pellea s-a mulat perfect personajului pe care l-a jucat, o femeie care poartă pentru ultima dată o conversaţie telefonică cu iubitul său, care o părăseşte pentru a se căsători cu altcineva. Suferinţa "Doamnei" al cărei nume nu îl aflăm pe întreg parcursul piesei ajunge pe cele mai înalte culmi. Oana Pellea joacă îmbrăcată într-o cămasă de noapte, acoperită cu un pardesiu, iar la începutul piesei stă rezemată de un pat în aşteptarea ultimului telefon. Apoi, când telefonul sună trece prin stări diferite, de la bucuria auzului vocii până la disperarea şi suferinţa femeii părăsite. Deşi spectatorii nu îl aud pe bărbatul de la capătul firului, ei citesc prin răspunsurile Oanei Pellea ceea ce "Domnul" îi spune.

La piesa de teatru "Vocea Umană" au participat peste 800 de persoane, între care personalităţi precum Doru Pamfil, rectorul Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară, Aurelia Cristea, vicepreşedintele PSD Cluj, regizorul Mihai Măniuţiu, directorul Teatrului Naţional, preşedintele Uniunii Scriitorilor din România filiala Cluj, Irina Petraş, Oana Luca, acţionar şi managing partner al Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR), Diana Calfa, managing parter al Morphoza atelier de interioare, Mirela Pătrăuceanu, specialist în comunicare, şi Andrei Cionca, managing partner CITR.

În deschiderea piesei de teatru a luat cuvântul jurnalistul Rareş Bogdan, directorul cotidianului ZIUA de CLUJ. "Cu câţiva ani în urmă am urmărit un interviu în care distinsa doamnă a vorbit cu totul şi cu totul extraordinar despre bunul său tată şi am rămas impresionat şi apoi am văzut cum o doamnă a teatrului românesc reuşeşte să vândă o carte într-un tiraj nimicitor. «Jurnalul» doamnei Oana Pellea s-a vândut incredibil pentru România anilor 2006/2011. Apoi, am văzut un interviu astăzi (sâmbătă - n. red.) în ZIUA de CLUJ, în care doamna Oana Pellea răspundea la întrebarea dacă îi este greu să vorbească de tatăl domniei sale. Ea a spus: nu mi-e greu deloc, sunt încântată să vorbesc despre tatăl meu pentru că îl port tot timpul în mine", a spus Rareş Bogdan, în faţa publicului. "Este o piesă fabuloasă. Este pentru prima dată când se joacă în faţa a 700-800 de spectatori, este o piesă care s-a jucat până acum în faţa unui public de 60-150 de spectatori. Deci este cu atât mai special locul şi evenimentul", a precizat Bogdan.

La finalul piesei de teatru, zeci de persoane au aşteptat în foaierul Teatrului Naţional pentru a primi un autograf din partea elegantei actriţe. "E sărbătoare pentru mine şi aţi făcut-o dumneavoastră. E un public pe care îl ador", a spus Oana Pellea. Printre persoanele care au aşteptat să primească un autograf s-a numărat şi Flavia, o tânără de 20 de ani. "Am văzut mai multe interviuri şi am citit şi «Jurnalul» doamnei Pellea. O admir foarte mult. Cartea Oanei Pellea o am toată subliniată, e plină de pasaje care mi-au plăcut", a spus tânăra.

 

 

Comenteaza