Vezi cum arată logoul câştigător pentru Cluj, Capitală Culturală Europeană

Vezi cum arată logoul câştigător pentru Cluj, Capitală Culturală Europeană
Asociaţia Cluj, Capitală Culturală Europeană 2021 a prezentat logoul prin care se va reprezenta identitatea vizuală cu care oraşul de pe Someş va candida pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2021.

Câştigătoarea desemnată în urma concursului organizat de asociaţie este Camelia Ştefania Imbuzan, absolventă a Universităţii de Artă şi Design în anul 2001, în vârstă de 32 de ani, care a fost premiată cu suma de 35.000 de lei din partea asociaţiei. În votul publicului, ea a ieşit doar pe locul 5. Au votat 615 persoane.

"A fost o muncă foarte plăcută care a început cu etapa de documentare, foarte frumos în care te uiţi ce au făcut alţii şi atunci începi să înţelegi mai bine cum să te uiţi la oraşul tău ca să vezi lucrurile care cu adevărat îl formează. După aceea trebuia să te bazezi pe East of West, acesta era conceptul de bază al acestui proiect şi aşa începi să lucrezi practic, după care, uitându-te mai detaşat la oraş, au început să apară şi celelalte forme: forma mare, culorile logo-ului şi aşa mai departe. Nu am vrut, asta a fost o dorinţă de-a mea de la început, să fie ceva foarte comun şi să nu aibă niciun sens aparte şi tocmai de aceea am încercat să văd mai departe de toate aceste semne grafice.

Mă bucur foarte tare că semnul final arată o împreunare, o adunătură de mâini, pentru că tocmai asta reieşea din brief, că împreună, diverşi trebuie să facem ca acest oraş să se ridice la standardele europene. Ideea e o împreunare de mâini. Dacă începi să-l diseci, apar mai multe lucruri: apare East of West, forma oraşului nostru care este construit într-o formă veche de cetate şi apar şi culorile pentru că practic asta îl înconjoară zi de zi: clădiri şi iarbă şi cerul şi acoperişurile", a spus Imbuzan.

"Trebuie să fie receptat de publicul larg. Într-o identitate vizuală ar trebui să se recunoască mai mulţi oameni, chiar dacă din motive diferite se întâmplă acest lucru. N-am avut o misiune uşoară pentru că au fost foarte multe lucrări. Scriptul câştigător a fost bogat în semnificaţii şi a putut să fie dezvoltat în diverse direcţii. Noi am încercat să găsim mai multe criterii, în afară de cele plastice. Un criteriu a fost să nu fie o identitate vizuală foarte comună. Am fi vrut să aibă originalitate, să personalizeze acest eveniment important pentru viaţa oraşului nostru.

Apoi această identitate vizuală să fie bogată încât să fie dusă spre diverse arii de manifestări, să poată fi particularizată pentru diferite tipuri de manifestări. N-am fost foarte mulţumiţi de nivelul general al lucrărilor pe care le-am primit. Au fost multe lucrări naive, nefinisate sau care nu individualizau deloc Cluj, Capitală Culturală. Mă bucur că e cineva din Cluj câştigător. E un logo bogat în conţinut, nu e un simplu semn, are multe semnificaţii", a declarat sociologul Vasile Dâncu. 

Juriul concursului a fost format din Ioan Sbârciu (preşedinte),  Vasile Dâncu, Timotei Nădăşan, István Szakáts, Cătălin Ştefănescu, Camil Tulcan, Bencze László, Willy Cristea și publicul care a votat online.

Comenteaza