Noua ţintă a Lidl la Cluj: zona Expo Transilvania
- Scris de Kristina Restea
- 21 Feb 2011, 23:17
- Economie
- Ascultă știrea

Operatorul magazinelor Lidl intenţionează să se extindă în Cluj-Napoca. Una dintre următoarele unităţi ar putea fi realizată lângă centrul expoziţional din Mărăşti, în zona proiectului multifuncţional promovat de Nervia.
Societatea Teledistribution a solicitat emiterea unui acord de mediu la Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului pentru proiectul privind construirea unui spaţiu comercial, sistematizare verticală, împrejmuire, racorduri şi branşamente, propus a fi amplasat pe strada Dâmboviţei. Proiectul prevede construirea unui centru comercial Lidl pe 1.562 mp, cu regim de înălţime parter, şi a fost discutat în şedinţa Comisiei de Analiză Tehnică din 21 decembrie. Societatea este, alături de Nervia, beneficiara Planului Urbanistic Zonal (PUZ) realizat pentru ansamblul multifuncţional propus pe str. Aurel Vlaicu - str. Dâmboviţei - zona Expo Transilvania. Din suprafaţa disponibilă pentru realizarea proiectului, 15.000 mp sunt proprietate privată, iar 50.000 mp sunt concesionaţi de la Consiliul Local Cluj-Napoca.
Proiectul pentru ansamblul mixt de locuinţe, comerţ, birouri, servicii hoteliere a fost discutat în mai multe rânduri în şedinţele Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU) de anul trecut, iar proiectanţii au avut de făcut o serie de modificări. Una dintre acestea viza integrarea în parterul unei clădiri a unui spaţiu comercial propus iniţial ca imobil individual. Modificarea a fost făcută după ce membrii comisiei de urbanism au apreciat că amplasarea unei “cutii de tablă” nu este de dorit în zona în care se propune acest complex. Compania a primit în noiembrie avizul CTATU pentru PUZ care vizează proiectul multifuncţional din zona Expo Transilvania. În acest an, lanţul Lidl mai urmează să se extindă la Cluj cu o nouă unitate pe Calea Baciului, pe platforma societăţii Ruttrans. Grupul german a preluat anul trecut reţeaua de magazine Plus, cu două unităţi în Cluj-Napoca (în cartierele Zorilor şi Bună Ziua). De asemenea, francezii de la Carrefour deschid în această lună un supermarket în complexul Leul din Piaţa Mihai Viteazul, după ce au mai dat în funcţiune un magazin în cartierul Mănăştur, la parterul complexului Winmarkt Big, şi un altul în parkingul Mărăşti.
Pe segmentul retailului de bricolaj, BauMax pregăteşte construcţia celui
de-al doilea magazin din Cluj-Napoca, care va fi realizat în zona Someşeni. Suprafaţa pentru care se pregăteşte proiectul a aparţinut societăţilor Atlas, rezultate din divizarea Întreprinderii de Reparaţii Auto. Proprietarii au vândut un teren de 4,8 ha către Grup 4 Instalaţii, acesta fiind destinat unei unităţi de bricolaj şi unui hipermarket. Dacă unitatea de bricolaj va fi realizată pentru BauMax, hipermarketul va aparţine Kaufland, potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ. Conform proiectului, BauMax are alocaţi 12.000 mp, iar hipermarketul, 5.600 mp. O altă unitate de tip hipermarket ar putea fi realizată pe fosta platformă a Tehnofrig din zona gării, lângă magazinul de bricolaj Dedeman, ce va fi dat în folosinţă în martie.
Piaţă de interes pentru comercianţi
“Există mai multe proiecte de retail în pregătire şi ne putem aştepta să vedem noi unităţi lansate în acest an. Clujul este un oraş activ în ceea ce priveşte locurile de muncă şi populaţia, fiind o piaţă de interes pentru companiile din domeniu”, subliniază Andreea Şut, director de marketing al societăţii de consultanţă IBC Focus, care monitorizează proiectele lansate la nivel naţional.
Informaţiile publicate pe site-ul ZCJ.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere, cu citarea sursei