Culisele tranzacţiei de achiziţie a Bancpost de către Banca Transilvania

Culisele tranzacţiei de achiziţie a Bancpost de către Banca Transilvania
În dimineaţa zilei de vineri, 24 no­­iembrie 2017, la discretul Hotel Epoque, de lângă parcul Cişmigiu, Horia Ciorcilă şi Ömer Tetik, şefii Băncii Tran­sil­va­nia, au semnat cu reprezen­tanţii Euro­bank din Grecia contractul de achi­­ziţie a Bancpost, care va propulsa ban­­ca din Cluj în coasta BCR, numărul 1 din piaţă.

Cu o seară înainte, pe 23 noiembrie, Ömer Tetik, CEO al Băncii Tran­sil­vania, a stat o oră şi jumătate la Gala ZF înainte de a reveni la finişul nego­­cierilor cu Eurobank pentru Bancpost.

Vineri la prânz, imediat după semnare, într-o discuţie cu ZF, Tetik, sorbind dintr-un nou cappuccino, spunea că nu a dormit de 36 de ore şi mai avea puterea să explice alături de Horia Ciorcilă, preşedintele băncii de 16 ani şi cel mai mare acţionar individual privat, ce înseamnă această achiziţie şi cum va arăta Banca Transilvania după integrare: va ajunge la o cotă de piaţă de 16%, un profit anual de peste 300 mi­lioane de euro şi, paradoxal, „nu vrem să fim numărul 1 în piaţă, nu vrem să ne transformăm într-o bancă corporatistă, ci vrem să rămânem o bancă antreprenorială cu decizii luate rapid, care să fie prima opţiune de bancă pentru companiile româneşti".

Achiziţia Bancpost, care aduce Băn­­cii Transilvania active de aproape două mi­­liarde de euro şi o reţea de depozite râvnită de toată lumea, de aproape 1,8 miliarde de euro, plus un profit de 50 de milioane de euro pe an, a început în vara lui 2016. Atunci, o echipă de bancheri de investiţii din Londra, de la Barclay‚ una dintre cele mai mari bănci britanice, s-a prezentat la Banca Transilvania spunând că ei ştiu de proiectul „Florance" - vânzarea Bancpost.

Citeşte articolul integral AICI! 

Comenteaza