Dispar casierii din Carrefour la Cluj: clienții își scanează singuri produsele

Dispar casierii din Carrefour la Cluj: clienții își scanează singuri produsele
Lanțul de magazine Carrefour face un pas în față în comparație cu conaționalii de la Auchan. Dacă ultimii au introdus automatele de plată la Cluj, primii încep să elimine și casierii: clienții sunt cei care execută singuri și scanarea produselor.

Carrefour devine primul retailer care introduce un sistem integrat de scanare și de plată a produselor în trei hipermarketuri: Sibiu, Cluj și Iași - Felicia. Odată cu aceste noi lansări, grupul ajunge la opt unități naționale, alături de hipermarketurile Băneasa, Brașov, Timișoara, Râmnicu Vâlcea și de Market Promenada. Urmărind planul său strategic anunțat la începutul anului, compania va propune noul sistem consumatorilor din Sibiu, Cluj și Iași.

“Casele de marcat self check-out folosesc avantajele tehnologiei, clienții având posibilitatea de a scana și plăti singuri produsele. Mai mult, plata se poate realiza atât cu cardul, cât și prin aplicaţia mobilă Carrefour Pay, disponibilă gratuit în AppStore şi în magazinul Google Play. Această facilitate le permite clienților noștri conectați la noile tehnologii să-și plătească cumpărăturile extrem de rapid și sigur”, spune Cătălin Samara, director de marketing la Carrefour România.

Zona special amenajată este formată din patru case de marcat tip self check-out şi îi este alocat un supervizor permanent. Facilitatea este disponibilă în opt unități hipermarket și supermarket. Grupul Carrefour dispune de 10.100 de magazine în 34 de țări și are 10 milioane de clienți. În România, grupul Carrefour numără 317 magazine dintre care 32 hipermarketuri, 232 supermarketuri, 52 magazine de proximitate și un magazin de comerț online.

Clujul, doar cu automate de plată la Auchan

Primul mare magazin din Cluj unde clienţii îşi plăteau singuri produsele a fost Auchan din Iulius Mall, unde ei primesc un bon cu ajutorul căruia fac plata la un aparat. Sistemul însă nu permite scanarea directă de către clienţi a produselor, astfel că ei întâlnesc obligatoriu şi casieri în drumul lor spre ieşire. Totuși, la finele anului trecut Auchan a amplasat șase case de marcat self check-out în mall-ul AFI Cotroceni din București.

Deocamdată inițiativa nu a fost extinsă și la Cluj, unde Auchan dispune de două hipermarketuri. Principalii concurenţi de la Cluj din piaţa hipermarketurilor sunt Auchan, Carrefour, Kaufland, Cora, iar pe cel al supermarketurilor, Lidl, Profi, Penny Market, Mega Image, Unicarm, Oncos, dar şi unităţi cash & carry ca Metro sau Selgros.  

Comenteaza