Avon Cosmetics îşi închide sediul din Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Iul 2010, 11:03
- Economie
- Ascultă știrea

Avon Cosmetics România, filiala localã a companiei americane, a anunţat închiderea sediului de livrãri expres situat în Piaţa Cipariu nr. 11 începând cu 1 ianuarie 2008. Conducerea susţine cã decizia a fost luatã ca urmare a orientãrii companiei cãtre utilizarea Internetului pentru plasarea comenzilor.
în prezent, compania oferã reprezentanţilor sãi serviciul Internet Express Home Delivery, o aplicaţie care permite plasarea comenzilor on-line şi livrarea acestora contra-cost la domiciliu, oriunde în ţarã, în termen de 48 de ore. “Comenzile on-line au luat amploare.
Prin centru se puteau trimite coletele numai din douã în douã zile, din cauza costurilor”, a declarat Alexandru Nicolae, manager al Centrului de livrãri expres Avon Bucureşti. El a mai spus cã din 1 ianuarie va rãmâne un singur centru la Bucureşti.
“Centrul de la Cluj a fost deschis în 2004 şi a deservit reprezentanţii din judeţele Cluj, Bihor, Bistriţa-Nãsãud, Sãlaj şi Mureş. A fost singurul deschis în ţarã, exceptând centrul din Bucureşti”, a explicat Nicolae. “Centrul nu se închide pentru ca Avon sã economiseascã bani.
A fost o decizie de strategie localã care vizeazã alinierea la noile tendinţe tehnologice şi la actualul stil de viaţã al consumatorilor. în acest moment, 90% dintre comenzi sunt plasate on-line. în plus, acest mediu tehnologic permite îndeplinirea obiectivului nostru de a fi una dintre primele companii “paperless business” (fãrã contact direct – n. red.) din România”, a declarat ofiţerul de relaţii publice Avon Cluj, Smaranda Bãlan.
Taxe de curierat plãtite de reprezentanţi
“Se închide pentru cã nu mai este convenabil financiar. Noi aveam aici trei tipuri de comenzi: normalã - de douã ori pe campanie, expres - care venea în 48 de ore şi expres cu livrare la domiciliu. Acum reprezentanţii trebuie sã plãteascã coletele”, a spus recepţionerul Avon, Cristian Maneses.
“Mulţi reprezentanţi se vor retrage. Eu am câte 6-7 colete pe lunã. Nici pentru mine nu este convenabil sã plãtesc taxele de curierat”, a declarat liderul superior Avon, Daiana Petean. Ofiţerul de relaţii publice Avon, Smaranda Bãlan, a declarat cã pe naţional compania are 100.000 de reprezentanţi.
“Am primit recomandãri de la compania Avon şi deja am câteva oferte. Cei de la Avon mi-au propus şi un post la Bucureşti, la centrul de acolo”, a spus unul dintre recepţionerii centrului, Andrei Moca. Avon este lider de piaţã începând cu anul 2002 pe piaţa produselor cosmetice din România, unde a realizat o cifrã de afaceri de 126 de milioane de dolari. Aceasta dispune de 100.000 de reprezentanţi de vânzãri în toatã ţara. Din 2003, Avon deţine preşedinţia Asociaţiei Companiilor de Vânzãri Directe.
Oriflame îşi menţine centrul de livrari
Bettina Binder, manager zonal Oriflame, unul dintre competitorii Avon, este de pãrere cã un astfel de centru este necesar atât pentru imaginea companiei, cât şi pentru utilitatea lui.
“Oriflame nu îşi va închide centrul, în ciuda faptului cã din ce în ce mai mulţi clienţi fac comenzi pe Internet. Centrul este un punct de credibilitate în cadrul cãruia se desfãşoarã şi alt gen de activitãţi cum ar fi prezentarea de produse, relaţionarea cu clienţii, livrarea coletelor reprezentanţilor”, a explicat Binder.
Oriflame are centre de livrare în toate oraşele mari. “Cred cã e important sã existe astfel de centre. în Cluj avem 2.500-3.000 de reprezentanţi, care depind de acest centru”, a spus Binder. Oriflame vinde produse cosmetice pentru îngrijirea pielii prin intermediul unei forţe de vânzãri independente, în afara circuitului tradiţional al magazinelor de desfacere cu amãnuntul.
Compania a realizat anul trecut vânzãri de 918 milioane de euro, dispune de 5.600 de angajaţi şi comercializeazã 800 de produse.