Niciun producător clujean de panouri şi profile în asociaţia din domeniu

Niciun producător clujean de panouri şi profile în asociaţia din domeniu
Nicio companie din Cluj în nou-înfiinţata asociaţie reprezentativă pentru industria panourilor şi profilelor din România. “Producătorii din Cluj nu sunt reprezentativi”, explică preşedintele asociaţiei.
Asociaţia Producătorilor de Panouri şi de Profile din România (A3PR) include cei mai mari jucători din acest sector de activitate. „„Din păcate, în zona Clujului nu există profilatori. Sunt mai multe firme active în această industrie, însă, doar în calitate de importatori. În acest moment, din Asociație fac parte peste 90% dintre producătorii locali de panouri termoizolante, 80% din producătorii români de profile și mai mult de 70% din producătorii locali de țiglă metalică”, a explicat pentru ziuadecj.ro preşedintele asociaţiei, Marian Pîrvu. Acesta este şi vicepreşedintele Ruukki Construction România. “Incă mai sunt prezente pe piaţa locală materiale pentru construcţii care nu respectă normele europene în vigoare”, a arătat acesta, adăugând că asociaţia a fost înfiinţată „ca un răspuns la această stare de fapt, tocmai pentru a informa potenţialii clienţi şi a promova calitatea în acest domeniu”.

„Este nevoie mai mult decât oricând de o asumare a responsabilităţii din partea principalilor reprezentanţi ai industriei. Cel mai alarmant indiciu este schimbarea vizibilă a comportamentului de consum al clienţilor: sub influenţa crizei de natură psihologică, aceştia sunt din ce in ce mai tentaţi să aleagă materialele de construcţie exclusiv in funcţie de preţ, ignorând standardele de calitate, ceea ce va duce la inconveniente semnificative pe termen lung, atât pentru producător, cât şi pentru consumator”, a precizat Andrei Sulyok, trezorierul asociaţiei şi director general la Lindab România.

Membrii asociaţiei arată că, deşi producţia locală de materiale de construcţii s-a dezvoltat „puternic” în ultima perioadă, „apariţia crizei financiare a determinat clienţii să pună din nou accentul aproape exclusiv pe preţ, în detrimentul calităţii”, şi în consecinţă „calitatea produselor vehiculate pe piaţă a scăzut simţitor”.
Comenteaza