Angajații români preferă cel mai mult să aibă un program flexibil

Angajații români preferă cel mai mult să aibă un program flexibil
| Foto: andjelicdragica88.gmail.com - Depositphotos.com

Majoritatea angajatorilor din România (97%) afirmă că programul de lucru flexibil este unul dintre cele mai dorite beneficii de către salariaţi, în timp ce două din trei companii de top oferă beneficii legate de acest aspect.

La nivel global, ponderea companiilor care susţin că angajaţii mizează pe un program de lucru flexibil este în pondere de 98%, relevă un studiu de specialitate, publicat marţi.

Datele centralizate de Mindspace arată că aproape trei sferturi (72%) dintre angajaţii români intervievaţi declară că au deja un loc de muncă flexibil, în timp ce 97% consideră că flexibilitatea este unul dintre cele mai importante aspecte.

În ceea ce priveşte angajatorii, aproape toţi (98%) sunt de părere că flexibilitatea orelor de lucru se află printre cele mai apreciate beneficii, iar doi din trei angajatori de top oferă flexibilitate fie în relaţie cu locaţia, cum ar fi lucrul de acasă sau de la distanţă, fie în relaţie cu programul de muncă.

Potrivit sursei citate, în medie, respondenţii români ai studiului lucrează 3,9 zile de la birou, iar 66% dintre aceştia se bucură de socializarea care vine odată cu mediul. Alte elemente importante pentru angajaţii români, referitor la spaţiul de lucru sunt: lumina naturală (61%), aerul curat, fără fum (51%), zonele de linişte (46%) şi mobilă ergonomică sau ajustabilă (40%).

De asemenea, 95% dintre managerii de Resurse Umane implicaţi în studiu au declarat că angajaţii sunt implicaţi în activităţile pe care le fac, iar 94% dintre aceştia cred că angajaţii sunt fericiţi la locul de muncă actual. Pe de altă parte, numai 49% dintre angajaţi susţin că sunt mulţumiţi de locul lor de muncă şi nu se gândesc să facă schimbări, în timp ce 87% se simt implicaţi în activităţile de zi cu zi.

Studiul a fost realizat pe 1.470 de angajaţi din România, Polonia, Ţările de Jos, Germania, Israel, Marea Britanie şi SUA. Sondajul şi rezultatele sale au fost gestionate de OnePoll, la cererea Mindspace.

Mindspace este un furnizor global de spaţii flexibile de tip boutique ce oferă o atmosferă în care standardele globale sunt combinate cu specificul local. Printre clienţii companiei se află: Samsung, Microsoft, Techstars accelerator, Barclays Bank, etc. De asemenea, printre proprietarii de clădiri parteneri se regăsesc: JTLV2, REIT1, Rubenstein Partners, Patrizia, Rogomin, and Tidhar.

În România, Mindspace a deschis prima locaţie în decembrie 2018, în clădirea de birouri Campus A din cadrul Globalworth Campus.

Comenteaza