Apahida a dat undă verde centurii metropolitane

Apahida a dat undă verde centurii metropolitane

Consiliul Local al comunei clujene și-a dat acordul de principiu pentru una dintre cele mai mari investiții de infrastructura realizate pe raza localității: Drumul Transregio (TR35) - Centura Metropolitană și drumurile de legătură.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

“Prin implementarea acestui proiect se vor pune bazele unei urbanizari sustenabile, eliminarea traficului greu din comună și accesul facil spre oraș prin mai multe puncte de acces”, susțin inițiatorii proiectului. Beneficiarul final al lucrării este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Lider de asociație al unităților administrativ teritoriale implicate în etapa II a proiectului, cea de drumuri de legătură, este municipiul Cluj-Napoca, alături de comunele Gilău, Florești și Apahida. Planul urbanistic zonal este elaborat de Planwerk Arhitectură și Urbanism, proiectant general fiind o asociere condusă de Transinvest Budapesta.

Proiectul prevede construirea de drumuri noi cu cel puțin 4 benzi sau lărgirea drumului existent. Prima etapă cuprinde 65 km de centură și de drumuri de legătură, dintre care TR35 are 41 km, iar a doua, drumuri de legătură de 30 km, dintre care Apahida - 2,2 km, Florești - 7 km și Cluj-Napoca – 21 km. 

“Multe comune învecinate cu Cluj-Napoca au cunoscut în ultimii ani o dezvoltare semnificativă. Baciu, Apahida și Florești au ajuns suburbii ale municipiului datorită dezvoltării facilităților, utilităților și a infrastructurii.

Alte comune au cunoscut o dezvoltare semnificativă sau moderată, cel mai corect fiind încadrate la o zonă periurbană aflată în planul secund față de Cluj-Napoca. Printre aceste comune putem enumera Jucu, Gilău, Feleacu și Chinteni care au cunoscut o dezvoltare semnificativă sau mai moderată, dar au păstrat și caracteristici specifice mediului rural.

Având în vedere aceste creșteri însemnate privind evoluțiile demografice a ZMC s-a căutat să înțeleagă și să se proiecteze viitoarea dezvoltarea a zonei metropolitane astfel încât drumul TR35 să corespundă cât mai bine cerințelor actuale și a celor viitoare privind dezvoltarea ZMC.

Astfel, s-a căutat să se înțeleagă viteza de dezvoltare a ZMC și în principal a principalului pol de creștere municipiului. Evoluția demografică a municipiului Cluj-Napoca arată o creștere constantă a populației ajungând, în 2017, la 323.108 persoane rezidente. Este important de menționat că pe zona municipiului a fost rezervat un coridor destinat centurii Cluj-Napoca.

După datele de la recensământul populaţiei din 2011, populaţia comunei Apahida era de 10.923 locuitori, reprezentând 1,58% din populaţia judeţului, o creştere importantă cu un jumate de punct procentual. Din populaţia rurală ponderea comunei este de 4,6% realizând o creştere de 1 punct procentual față de recensământul din 2002.

Din punctul de vedere al numărului de locuitori, Apahida se situează pe locul 2 între comunele judeţului. În ultimii ani populația comunei a crescut, trend ce se va păstra și în următorii ani, datorită creşterii numărului de agenţi economici, dezvoltării infrastructurii, legături facile cu municipiul”, se specifică în memoriu.

Centura metropolitană va începe din Gilău, de la nodul Autostrăzii Transilvania, traversând zona de nord a comunelor Floreşti şi Gilău şi municipiul Cluj-Napoca, până la Apahida, unde va face joncţiunea cu Centura Vâlcele - Apahida. Investiţia în acest proiect va depăşi 250 de milioane de euro, din care 150 de milioane bani europeni.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza