Aplicația care elimină anunțurile imobiliare înșelătoare din Cluj

Aplicația care elimină anunțurile imobiliare înșelătoare din Cluj

O aplicație informatică recent introdusă la Cluj și-a propus să contribuie la eliminarea anunțurilor imobiliare înșelătoare și a agenților neprofesioniști din domeniu.

Un grup de cinci antreprenori români, printre care și Alexandru Printz, a activat pentru sistemele iOS și Android o platformă de tip agregator imobiliar care integrează realitatea augmentată în procesul de tranzacționare prin intermediul căreia își propun să elimine anunțurile fantomă și agenții imobiliari neprofesioniști, conform Wall Street.

"Zoomo va putea pune umărul la profesionalizarea pieței imobiliare deoarece nu ai cum să minți clientul în această aplicație. Nu ai cum să spui că proprietatea ta se află «la doar cinci minute» de Piața Iancului, când de fapt e în Pantelimon sau că are ieșire la artera principală când de fapt mai sunt două străzi până acolo.

Într-o zonă anume, va fi foarte ușor pentru un client să vadă, prin realitatea augmentată, ce proprietăți sunt în jurul său la vânzare, ceea ce înseamnă un grad ridicat de transparență cu privire la poziționarea proprietății. Românii nu vor mai accepta «aproape de tot ce contează pentru tine» să fie în câmp sau «la 10 minute de metrou» să fie o jumătate de oră de mers cu mașina, trecând pe roșu noaptea", spune Alexandru Printz.

Antreprenorul anticipează faptul că până la finalul pandemiei va exista o schimbare substanțială și la nivelul comportamentului chiriașilor și cumpărătorilor de locuințe, în sensul că vor fi mult mai atenți la ceea ce închiriază sau cumpără. Sunt clienți care s-au săturat de anunțuri false, «cârlige» plătite cu prețuri care doar să îi momească. Vor exista multe aplicații din zona imobiliară care vor trebui să se reinventeze.

"Nu ai de unde să știi ce se va întâmpla după pandemie, însă ceea ce cred este că viitorul acestei pieței imobiliare va fi guvernat de către tehnologie. Rolul agentului va rămâne important în închiderea tranzacției, negocierea termenilor, dar tehnologia va își va spune cuvântul.

Avem 60 de agenți activi în aplicație, 300 de proprietăți din Cluj-Napoca, București, Pitești, Constanța și Satu Mare, și estimăm că până la finalul lunii vom trece de 400 de imobile. Pentru clienți aplicația este gratuită. Un mare element de diferențiere pentru agenți este că nu vor exista extraopțiuni de promovare pentru ca un anunț să fie mai vizibil", arată Alexandru Printz.

Comenteaza