Atenţie, se închid portiţele! Ministerul Transporturilor a pornit războiul cu firmele care fac curse regulate mascate

Atenţie, se închid portiţele! Ministerul Transporturilor a pornit războiul cu firmele care fac curse regulate mascate
"Băieţii deştepţi" din transporturi au găsit o portiţă în lege şi fac transport regulat mascat în transport ocazional. Acum, Ministerul Transporturilor vrea să închidă portiţa şi s-a lovit de o foarte vocală opoziţie.

Ministerul Transporturilor a publicat luna aceasta pe site-ul său modificările pe care doreşte să le facă la ordonanţa de urgenţă nr. 2011, privind transporturile rutiere. Sunt doar câteva prevederi, însă acestea i-au pus pe jar pe „băieţii deştepţi" din transporturi, pentru că le închide "portiţa" pe care au identificat-o în legea aflată în vigoare.

Există o serie de societăţi care fac transport regulat, dar cu documente de transport ocazional la bordul maşinilor, iar inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Traficul Rutier (ISCTR) se plâng că nu au la îndemână instrumentele necesare să îi sancţioneze. 

Acum, Ministerul Transporturilor dă semne că s-a trezit şi doreşte să clarifice legea. Prevederile propuse spre schimbare de ministrul Sorin Buşe nu sunt ideale, dar închid portiţa din lege. Timp de 10 zile, transportatorii au avut posibilitatea să propună completări. Memento Bus a urlat cel mai tare.

ZIUA de CLUJ a scris că MC Bus Technology, care deţine brandul Memento Bus, face curse ocazionale în mod regulat, dacă se poate spune aşa. Patronul Marius Pandel are două adrese în care îşi exprimă nemulţumirea, altele sunt trimise în numele firmelor sale Christian Bus şi MC Bus Technology.

În opoziţie se află şi cei care organizează transport de persoane sub brandul Transfero. Lucian Costin a venit la Cluj să lanseze serviciul de la aeroportul „Avram Iancu" şi a arătat că maşinile sale circulă după legea taximetriei.

Totuşi, s-a declarat public împotriva schimbărilor propuse de ministrul Transporturilor. Textul său a fost copiat întocmai de Florin Baciu, director la Alis Holidays, companie care este partenerul de la Cluj al celor de la Transfero. Pe de altă parte, majoritatea transportatorilor, care au curse regulate şi le operează potrivit prevederilor legale, sunt de acord cu modificarea legii.

Interesant este că marile asociaţii patronale din domeniul transportului nu au venit cu niciun fel de solicitări pe adresa de email pusă la dispoziţie de minister.

Iată conţinutul proiectului de Ordin al ministrului transporturilor pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr.980/2011.

Art. 1 - Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturile rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr.27/2011 privind transporturilor rutiere aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 854 şi 854 Bis din 2 decembrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1 La articolul 74, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins :

„(4) Foile de parcurs se completează în dublu exemplar de către operatorul de transport rutier pentru fiecare călătorie înainte de raportarea acesteia prevăzută la art 134 lit. af), fiind barate și ștampilate de către operatorul de transport. "

Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins :
„Art.61 Pe tot parcursul călătoriei în cazul transportului de persoane prin servicii ocazionale componența grupului trebuie să rămână aceeași."

La articolul 134, lit.s), pct.(xii) se modifică şi va avea următorul cuprins :
„xii) să efectueze traseul sau cursa, în cazul transporturilor interjudeţene, până la atribuirea acesteia, dar nu mai mult de 60 de zile de la data primirii de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier a înştiinţării privind retragerea licenţei de traseu"

La articolul 134, lit.af) se modifică şi va avea următorul cuprins :
„af) să completeze cu 24 ore anterior începerii efectuării călătoriei, formularul electronic disponibil pe pagina de internet a Autorității Rutiere Române - A.R.R., datele solicitate referitoare la transportul rutier de persoane prin servicii ocazionale."

Art. 2 - Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3 - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

DECLARAŢIE

„Actuala legislație e deja nejustificat de restrictivă și cu toate astea există exemple notorii de firme, vezi Memento Bus, care își permit să o ignore pur și simplu."

Alin Burcea, preşedintele ANAT

Comenteaza