Austriecii de la ÖBB își extind traseele de tren în Ardeal, după introducerea cursei de Cluj

Austriecii de la ÖBB își extind traseele de tren în Ardeal, după introducerea cursei de Cluj
Trenurile austriece merg cu 200 km/h, dar în România viteza medie este foarte redusă | Foto: ÖBB

Compania feroviară de stat Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) va introduce un nou tren internațional în Transilvania, ce va asigura legătura zilnică între Satu Mare și Viena, după lansarea cursei dintre Cluj-Napoca și capitala Austriei.

Noul tren va trece prin județul Bihor, având stație la Valea lui Mihai, conform Bihor Online. În programul ÖBB trenul are prevăzută pornirea la ora 08:23, de la Satu Mare, iar ora de sosire în Gara Centrală Viena este prevăzută pentru 17:21. Călătoria ar urma să dureze 8 ore și 58 minute, trenul fiind EuroCity nr. 687. Acesta va circula zilnic, din 15 decembrie, fiind introdus în programul ÖBB, chiar dacă prețul biletelor nu era încă afișat.

Trenul va avea 16 opriri intermediare: Carei – Valea lui Mihai – Nyirabrany – Debrețin – Hajduszoboszlo – Püspökladany – Karcag – Kisujszallas – Szolnok – Budapest-Keleti – Kelenföld – Tatabanya – Györ – Mosonmagyarovar – Hegyeshalom. Trenul retur, Viena – Satu Mare, este prevăzut cu plecarea la 10:42 și sosirea la 19:43, la Satu Mare. Este vorba despre o călătorie de 9 ore și 1 minut.

Prin Bihor mai există un tren direct Eurocity nr. 144, pe relația Cluj-Napoca – Viena, care trece prin Bratca (8:09), Șuncuiuș (8:18), Aleșd (8:39), Oradea (9:16), Episcopia Bihor (9:49) și care ajunge la Viena, la ora 17:21, la platforma 7C – E.

Trenul retur pornește zilnic din Viena, la ora 10:42 și ajunge în Oradea la ora 18:48, iar la Cluj Napoca, la ora 21:25. Trenurile ÖBB circulă cu viteze de peste 200 km/h, dar nu și prin România. Calea ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor nu este nici până în prezent electrificată.

Primul tren Cluj - Viena operat de ÖBB a intrat în circulaţie în decembrie 2018, odată cu noul mers al trenurilor. Acesta are trei operatori, toți de stat: ÖBB (Austria), MAV Start (Ungaria), CFR Călători (România). La prima cursă efectuată de Trenul Transilvania din Cluj-Napoca au urcat 60 de călători, iar din Oradea, 15. Costul unui bilet dus este de 131 de lei. Călătoria durează 10 ore dacă trenul nu acumulează întârzieri.

VEZI Câți clujeni au mers cu primul tren spre Viena

ÖBB a inclus în premieră destinaţii din România în programul său odată cu liberalizarea pieței de transport persoane pe calea ferată din țara noastră. Sediul său se află lângă Gara Centrală din Viena. Compania face parte din grupul deţinut în întregime de către statul austriac. Pe lângă operarea sistemului feroviar național al Austriei, este și administratorul căilor ferate din Liechtenstein.

Grupul are 41.000 de angajaţi şi este format din mai multe companii care administrează infrastructura feroviară și operează servicii de transport de călători și de transport de marfă. ÖBB transportă anual 459 de milioane de pasageri și 115 milioane de tone de mărfuri.

Comenteaza