Video Autostrada Sebeș - Turda, gata abia în 2020. Întârziere "românească" de cinci ani

Autostrada Sebeș - Turda, gata abia în 2020. Întârziere "românească" de cinci ani
Sensul giratoriu Lancrăm de pe Autostrada Sebeș - Turda | Foto: Economica.net

Lucrările la lotul 2 al Autostrăzii Sebeș - Turda (A10) au fost reluate cu șase luni de întârziere, iar constructorul speră ca porțiunea de 24 km să fie terminată în 2020. Pentru lotul 1, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere avansează ca termen finalul anului viitor.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Constructorul lotului 1, Impresa Pizzarotti, lucrează pentru prima dată dincolo de A1 Sibiu - Deva la bretelele ce duc spre Deva și Sibiu, conform Unirea. După ce a tărăgănat lucrările câteva luni, pe lângă breteaua mică ce va lega A10 cu sensul giratoriu de lângă combinatul Kronospan, antreprenorul a început să lucreze la cele două bretele mari, cu două benzi pe sens, dinspre Deva, ce vor face legătura cu A1.

Chiar dacă are o singură foreză la nodul rutier Sebeș, Pizzarotti a transportat-o pentru a fora la una dintre bretelele mari care vor face conexiunea cu A1. Deși a obținut autorizația de câteva luni pentru nodul rutier, până în aceste zile nu s-au efectuat deloc lucrări dincolo de A1. Vineri erau mobilizate mai multe utilaje și deja începe să fie vizibilă și breteaua mare de dincolo de A1.

Calvarul de pe drumul Alba Iulia - Aiud

Lucrările la cel mai lung tronson aflat în construcție, lotul 2, au fost reluate după șase luni de pauză, potrivit Digi24. Acesta va fi acum finalizat cu o întârziere de cel puţin trei ani. Cei 24 km îi vor ajuta pe șoferi să evite două puncte foarte aglomerate de pe Drumul Național (DN) nr. 1. Estimate la 250 de milioane de lei, lucrările sunt executate de Aktor (Grecia).

“S-a lucrat într-un ritm care tindea spre zero. Din păcate, a fost o mare problemă aici şi anume intrarea în insolvenţă. Punctele nevralgice sunt structurile mari. Vorbim de cele două poduri peste Mureş”, a menționat Ionuţ Ciurea, reprezentant al Asociaţiei Pro Infrastructură.

La începutul acestei luni, pe tronsonul cuprins între Pârâul Iovului și Aiud, lucrările au început să avanseze. Pe șantier au fost readuse zeci de utilaje, ia muncitorii se concentrează la cele două poduri. Până atunci, singura alternativă este DN1, o șosea cu risc crescut de accidente.

Conducătorii auto sunt obligați să circule doar pe două benzi și de cele mai multe ori sunt blocați în ambuteiaje atât în zona Aiud, cât și la intrare în Teiuș, fiind obligați să stea în coloane lungi de zeci de kilometri, ore în șir. Şoferii aşteaptă cu nerăbdare deschiderea primelor două loturi de autostradă.

Autostrada Sebeş - Turda are 70 km şi trebuia să fie gata încă din 2016. Ea este împărţită în patru loturi, ultimele două fiind deschise circulației în vară: Aiud – Decea (12,5 km) și Decea – Turda (24,3 km). Lotul 1 (Sebeș - Pârâul Iovului) are 17 km, iar lotul 2 (Pârâul Iovului – Aiud), 24,3 km. Costul total al autostrăzii se ridică la 420 de milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza