“Autostrada Sebeș - Turda nu va fi gata nici anul acesta”

“Autostrada Sebeș - Turda nu va fi gata nici anul acesta”

Autostrăzile care conectează Clujul sunt construite foarte greu din cauza birocrației existente la nivelul Bucureștiului, apreciază fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Sorin Bota.   

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

 “Autostrada Transilvania (A3) trebuia să fie gata în 2012 dar s-a preferat soluția sabotării contractului cu americanii și trimiterea lor acasă. De 10 ani nu avem nici măcar contracte semnate, nu avem nici pe cine să luăm la rost dacă ceva nu se realizează la parametri.

Aceeași situație este și la  autostrada Câmpia Turzii – Târgu-Mureș unde firmele aflate în insolvență sunt menținute în viață artificial și deși  nu fac nimic de trei ani, nu li se reziliază contractele. Tronsonul Sebeș - Turda (A10) nu va fi gata nici anul acesta.

Nici în următorii ani la capitolul autostrăzi lucrurile nu vor arăta diferit, oricum noi obișnuim să facem în 10 ani ceea ce trebuie făcut în trei ani. Cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere plimbă în continuare hârtiile pe bani mulți, această fabrică de maculatură distruge până și speranța de a circula în mod civilizat pe autostrăzi”, consideră actualul deputat.

Proiectul Autostrăzii Transilvania, parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

A10 va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 3 şi 4 au fost dechise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 trebuiau terminate până în 2019.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza