Avioanele de Cluj, vedetele litoralului

Avioanele de Cluj, vedetele litoralului
Gradul de ocupare a avioanelor de pe relaţia Cluj – Constanţa va fi de 90% în acest sezon, apreciază Aurelian Marin, principalul promotor al acestei curse. Zborurile din Cluj-Napoca sunt cele mai solicitate la nivel naţional de către turiştii care au ales acest mijloc de transport către staţiunile româneşti.

„Vino cu avionul la mare! Cu trenul, de la Iaşi şi Cluj-Napoca, 10 ore, de la Timişoara, 13 ore. Cu maşina, de la Iaşi - 450 km, în 7 ore; de la Timişoara - 800 km, în 9 ore; de la Cluj-Napoca - 800 km, în 13 ore. Cu avionul - 1 oră, cu 69 de euro, toate taxele şi bagajele incluse”. Aşa promovează agenţii de turism noile zboruri către Marea Neagră. 
 
„După toate premisele, aceste zboruri vor fi un succes. Cele mai multe solicitări vin dinspre Cluj-Napoca şi Timişoara. Estimez un grad de ocupare de 90% pentru acest sezon. Chiar dacă zborurile nu vor fi menţinute de Blue Air şi după sezon, sunt convins că la anul vor fi reintroduse pentru că turiştii îşi fac calcule şi au constatat că ies mai bine cu avionul decât cu maşina, unde pe lângă cheltuielile cu 3-4 oameni, mai ai şi oboseala, şi riscurile aferente”, susţine directorul agenţiei Paradis Constanţa.
 
„Anul acesta au fost turişti care şi-au luat separat transport şi cazare, dar şi care au optat pentru cumpărarea întregului pachet. Cumpărătorii de vacanţe pe litoral sunt în general familişti şi optează pentru hoteluri de 3-4*, în regim all inclusive, la Mamaia, urmată de Venus şi Eforie, cu unităţi modernizate.

Mai puţin bine stau la acest capitol Olimp, unde mai este multe de lucru, sau Saturn, cu majoritatea unităţilor aflate în proprietatea Societăţii de Investiţii Financiare Transilvania, care nu au servicii prea grozave. Litoralul nostru oferă acum 5.000 de locuri de cazare, alte 2.000 vor fi gata anul viitor”, rezumă Marin. 

Voucherele de vacanţă, aşteptate ca pâinea caldă
 
De cealaltă parte a ţării, preşedintele Eximtur Cluj, Radu Morariu, crede în viitorul acestei curse şi susţine că traficul pe litoralul românesc va fi amplificat şi de acordarea voucherelor de vacanţă, începând cu acest sezon.

„Noi am tot încercat să reintroducem cursa de Constanţa de mai mulţi ani, însă ne-am izbit de reticenţa celor de la TAROM. Este bine că aceasta este funcţională, chiar dacă nu a fost atât de intens promovată. Oamenii vor fi conştienţi că au la dispoziţie şi acest mijloc de transport către litoral. Avionul de Constanţa va putea fi păstrat şi pentru restul anului, când nu este sezon la Marea Neagră”.  
 
„Suntem prima companie aeriană care conectează trei mari oraşe din România: Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara. Suntem siguri de succesul acestor noi rute, în special datorită timpului foarte scurt în care se parcurg aceste distanţe”, a menţionat Gheorghe Răcaru, director general al Blue Air.

Dacă vacanţa cu avionul pe litoral era contractată până la 1 mai, un astfel de pachet turistic pornea de la 1.207 de lei. Preţul minim era la început de iunie pentru hotelul de 3* Blaxy Resort din Olimp, cu cazare pentru şapte nopţi în cameră dublă (cu mic dejun), transport aerian pe relaţia Cluj - Constanţa şi transfer de la aeroport la unitatea turistică.

În prezent, un biletul de avion tur-retur Cluj - Constanţa, cu plecare în 15 iunie şi întoarcere în 22 iunie, cu rezervare pe site-ul Blue Air, costă 719 lei. Acesta include un bagaj de mână de 10 kg şi un bagaj de cală de 25 kg. Cursele sunt operate cu o aeronavă de 120 de locuri.

Pregătiri pentru boom-ul de trafic

Asociația Litoral - Delta Dunării a estimat o creștere cu 40% a numărului de turişti pe litoralul românesc prin posibilitatea de cumpărare de pachete interne cu avionul în urma parteneriatului prin care operatorul low-cost a deschis o bază operaţională pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa. Conducerea Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) pregăteşte o strategie de dezvoltare care să includă triplarea numărului actual de pasageri. 

„Am avut o creştere de 27 % a numărului de pasageri în 2016 faţă de 2015, de la 1,48 la 1,88 de milioane de pasageri. În acest an, până acum avem o creştere de 65%. Vom avea anul acesta cel puţin 2,7 milioane de pasageri. Avem în construcţie trei locuri de parcare de aeronave.

La terminalul de plecări vom face două porţi de îmbarcare la etaj. În perioada următoare vom pregăti împreună cu conducerea Consiliului Judeţean un plan de dezvoltare pentru următorii ani, pentru atingerea unui obiectiv de 7 milioane de pasageri pe an”, a anunţat Ciceo. Pe AIAIC operează companiile Wizz Air, Tarom, Blue Air, Lufthansa, ABC Air Hungary, Airest, ASL Airlines, Atlasglobal, Austrian Airlines, Lot, Raf Avia, Silver Air, Sprint Air, Turkish Airlines, Vueling. 
 

Ţările latine, în top la extern 
 
Topul celor mai căutate destinaţii de vacanţă în străinătate pentru acest an este 1. Barcelona, 2. Roma, 3. Lisabona, 4. Tenerife, 5. Atena, potrivit site-ului de specialitate Momondo.ro. „Când vorbim de tipul de vacanţă, câteva zile petrecute pe plajă sunt în planul a 69% dintre români. Aflată la o distanţă mai mică de casă şi cu costuri mai reduse, Atena completează topul celor mai căutate destinaţii de către români vara aceasta”, a precizat Mircea Giurcă, director de marketing la Momondo România. Români sunt interesaţi să descopere destinaţii mai puţin explorate: cel mai sudic oraş din Portugalia, Faro, avea cea mai mare creştere în căutări (+490%). 
 

Concurenţa plajelor exotice     
 
La Eturia, companie specializată în destinaţii exotice, cele mai multe contracte s-au făcut cu pachete all inclusive în destinaţii de plajă ca Thailanda, Maldive, Cuba, Dominica, având resorturile dotate cu facilităţi. Agenţia şi-a deschis anul trecut un sediu la Cluj care oferă consultanţă turiştilor din regiune şi estimează că în următorii trei ani o treime din business va proveni din zona de vest a României. „Pentru 2017 estimăm o cifră de afaceri de 11 milioane de euro, axată atât pe creşterea în volum a vacanţelor vândute, cât şi pe creşterea adusă de biroul nostru regional deschis recent la Cluj”, a declarat Sorin Stoica, coproprietar al Eturia.

Comenteaza