Banca Transilvania acceptă medierea cu clienții

Banca Transilvania acceptă medierea cu clienții

Reprezentanții Băncii Transilvania (BT) Cluj susțin medierea din partea instituției de profil ca alternativă la litigiile în instanță.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Finalul stării de urgență aduce o creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Dacă anul trecut românii trimiteau săptămânal, în medie, 41 de cereri de negociere, săptămâna trecută s-au înregistrat 122, record în cei patru ani de funcționare a CSALB. Reacția consumatorilor a venit și după recomandările făcute de cele mai mari bănci comerciale din țară privind avantajele negocierilor în cadrul CSALB.

“Apreciez că procedura în cadrul CSALB va fi una pe care clienții nemulțumiți o vor avea în vedere din ce în ce mai mult în viitor, ca o alternativă rapidă, fără costuri și mai pragmatică în comparație cu un litigiu clasic. Soluția CSALB este fundamentată pe echitate, nu numai pe litera legii.

Acest aspect face o diferență fundamentală între sistemul clasic de judecată în fața instanțelor naționale și alternativa pe care CSALB o oferă persoanelor fizice. Un alt aspect relevant este că soluția propusă de conciliatorul CSALB nu este una obligatorie, fiind necesar ca aceasta să fie agreată și acceptată de ambele părți, bancă și consumator”, a spus Mihai Rotaru, director în cadrul BT.

“Spre deosebire de alte sectoare de activitate, CSALB a funcționat fără întrerupere în ultimele două luni de restricții generate de pandemie. Clienții băncilor trebuie să aibă așteptări rezonabile, ținând cont de posibilitatea instituțiilor de credit de a da curs solicitărilor lor, dar și de volumul uriaș de cereri de suspendare a ratelor cu care se confruntă acestea.

Există consumatori care au sesizat diferența majoră între suspendarea ratelor pe o perioadă de cel mult 9 luni și rezolvarea în cadrul negocierilor cu băncile și a altor probleme precum comisioanele, dobânzile, moneda creditului.

Posibilele soluții oferite gratuit în cadrul CSALB vizează toată perioada de derulare a contractului, nu doar acest an. La CSALB cererile sunt analizate individual de către bănci, iar soluțiile date de conciliatori sunt personalizate în funcție de fiecare caz în parte. Pentru cererile de suspendare a plății ratelor conform prevederilor legale, băncile au nevoie de fluxuri automatizate, procesul fiind unul standardizat”, spune Alexandru Păunescu, președintele CSALB.

De la începutul anului și până în 8 mai CSALB a primit 830 de cereri din care s-au format până acum 190 de dosare de conciliere, la care se adaugă 83 de cereri soluționate amiabil, după sesizarea CSALB. Ultimele nu au mai intrat în procedură de negociere, înțelegerea dintre bancă și consumator s-a realizat direct.

Restul cererilor sunt în faza de analiză sau au fost respinse de către bănci. În ultimii patru ani, beneficiile obținute de consumatori în urma negocierilor (reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea dobânzilor, scăderea sau ștergerea întregului sold) depășesc 2,7 milioane de euro.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza