Banca Transilvania i-a găsit pereche robotului Livia. Se numește Raul

Banca Transilvania i-a găsit pereche robotului Livia. Se numește Raul

Banca din Cluj a introdus un robot destinat antreprenorilor pentru a interacționa cu aceștia: Raul este folosit pentru microcompanii, întreprinderi mici și mijlocii, respectiv corporate. În sectorul public, la primăria clujeană, este funcțional chatbotul Antonia. 

Antreprenorii pot afla non-stop, prin Facebook Messenger şi prin Skype, informații despre conturile, produsele şi serviciile pe care le au la bancă. BT facilitează astfel accesul clienților la informații în timp real. BT are 250.000 de clienți companii; o treime dintre firmele înființate în 2017 au ales să colaboreze cu aceasta.

Noul robot oferă întreprinzătorilor detalii precum IBAN-ul şi soldul contului curent în lei sau în alte valute; sumele de plată aferente cardurilor de credit; informații despre rate, dobânzi, comisioane la credite sau popriri; cursul valutar; numărul punctelor de loialitate acumulate pe cardul de cumpărături Star, respectiv informații despre pachetul nelimitate în rețeaua BT şi extraopțiunile acestuia.

Confidențialitatea informațiilor este asigurată de cele două coduri care trebuie specificate de clienți la începutul conversației cu robotul Raul: cel unic de identificare şi cel primit prin telefon.

Livia are deja un an

Acesta este al doilea chatbot al BT, primul fiind Livia, dedicat comunicării cu clienții persoane fizice. În medie, Livia a oferit 250.000 de răspunsuri/lună clienților băncii şi ai companiei BT Direct. Ambele lansări reprezintă premiere în comunicarea băncilor din țară.

Livia a fost lansat în 2017 şi este una dintre modalitățile prin care clienții BT şi BT Direct pot afla informații utile. Aceasta oferă credite de consum prin BT, respectiv prin societățile de brokeraj de credite și magazinele partenere.

Cele mai solicitate informații au fost despre soldul contului curent, rulajul pe card, IBAN, popriri și ratele aferente împrumuturilor. Robotul reprezintă una dintre opțiunile pe care clienții le au la dispoziție pentru a interacționa cu banca, altele fiind sucursalele și agențiile, echipa call center, platforma de întrebări și răspunsuri, precum și social media.

Proiectul a fost dezvoltat în interiorul băncii, prin colaborarea echipelor IT, dezvoltare produse retail și marketing. BT este a doua bancă din România, în funcție de active, după BCR și înaintea BRD. Banca din Cluj are 2,5 milioane de clienți, 500 de sedii şi 7.000 de angajați.

Primul funcționar virtual, la Primăria Cluj-Napoca
Primăria clujeană a lansat în aprilie primul funcţionar public virtual din România, Antonia, ce fi ajutat în viitor de o hologramă. Funcţionarul bazat pe inteligenţa artificială are două roluri principale: dirijează cererile de pe internet ale cetăţenilor şi îi ajută 24 de ore din 24 în rezolvarea problemelor cu municipalitatea. Funcţionarul virtual va fi, în prima fază, un program, după care sarcinile îi vor fi preluate de un robot instalat la sediile primăriei de pe str. Moţilor și L. Pasteur). Robotul arată ca un bancomat sau un aparat de ticketing, cu meniu. La sediul principal al primăriei va exista şi un funcţionar public (hologramă), care va răspunde întrebărilor cetăţenilor. Echipa de proiect este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare și de Centrul de Informare pentru Cetăţeni.
Comenteaza