Banca Transilvania va educa antreprenorii ca să nu mai dea faliment

Banca Transilvania va educa antreprenorii ca să nu mai dea faliment

Banca Transilvania (BT) Cluj şi Smart Bill - liderul pieței soluțiilor online de facturare şi gestiune au lansat un proiect de susținere a antreprenoriatului prin discuții deschise cu întreprinzători și specialiști din domenii strâns legate de antreprenoriat.

Ideea proiectului s-a născut datorită faptului că ambele companii, susținătoare ale întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) din România, sunt în contact permanent cu antreprenorii şi cunosc provocările acestora. Printre principalele cauze de eşec ale acestor firme se numără lipsa de educație antreprenorială.

Prima întâlnire Smart Talks a avut loc în Bucureşti, a reunit 100 de antreprenori, gazda evenimentului a fost Mircea Căpățînă, cofondator al Smart Bill, iar speakerii au fost Tiberiu Moisă, director adjunct IMM la BT, Iancu Guda, preşedintele Asociației Analiştilor Financiar-Bancari din România (AAFBR), Mihai Rotaru, cofondator al Clever Taxi.

Smart Bill este partener al băncii din Cluj şi în proiectul BT Store, hub online cu soluții complementare bankingului pentru antreprenori, în cadrul căruia poate fi accesată soluția de emitere, livrare, încasare de facturi, avize. Smart Talks a avut și o componentă socială: donațiile făcute de participanți au mers către proiectul “Bucureştiul are suflet”.

Dezvoltat de antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan şi Mircea Căpăţînă, Smart Bill este cel mai utilizat program de gestiune și facturare de pe piața din România, cu 70.000 de licențe și abonamente vândute persoanelor juridice. Prin intermediul său se emit lunar 2 milioane de documente și se facturează 3 miliarde de euro anual.

BT este cea mai mare bancă din România, cu activitate organizată pe trei linii principale de busines: retail, IMM şi corporate. BT are 500 de sedii şi 3 milioane de clienți, iar strategia sa este susținută de acționari internaționali ca BERD. Principalii săi competitori în țară sunt BCR și BRD.

Mesaje transmise la eveniment pentru antreprenori:

“Când am decis să luăm investiția pentru Clever, nu banii au fost cel mai important lucru atunci, ci experiența cu care investitorul s-a alăturat echipei noastre. Aveam nevoie de expertiza de business, aveam nevoie de cineva care ne poate ghida. Banii au fost un bonus. Asta trebuie să urmărească toate start-up-urile care decid să ia o finanțare privată. Experiența de business a investitorului poate sa facă diferența”, Mihai Rotaru, cofondator Clever Taxi
“Ironia este că, deși sunt mulți oameni valoroși în România de la care antreprenorii ar putea primi sfaturi practice, aceștia nu au suficient timp pentru a ieși în față și a se implica, iar cei care sunt foarte efervescenți în acest demers, adesea nu au suficientă experiență și vorbesc din cărți. Prin Smart Talks urmărim să le oferim cât mai multor antreprenori informații la care altfel, probabil, nu au acces”, Mircea Căpățînă, cofondator Smart Bill
“În România, durata medie a activității unei companii este de 10 ani, în comparație cu Ungaria (14 ani), Cehia (15 ani) sau Polonia (19 ani)”, Iancu Guda, preşedinte AAFBR
„Într-o mare de probleme, în România există şi foarte multe oportunități. Avem prea puține companii. Poate ar trebui să avem mult mai multe companii mici. Haideți să vedem cum putem să ajutăm toate aceste companii să aibă mai multe şanse de supraviețuire. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să încerci. Este o călătorie din care toata lumea are ceva de de câştigat şi de învățat”, Tiberiu Moisă, director adjunct BT

Lecții de antreprenoriat de la Mircea Căpățînă

- Construieşti o viață, nu doar un business. Creşti oameni, nu doar o afacere. E greu să ai o viață frumoasă fără valori. E greu să construieşti un business care te împlineşte dacă nu este bazat pe valori.
- Matematica este bun prieten sau cel mai mare duşman. Orice afacere poate şi trebuie rezumată la un Excel.
- Factorul uman: un imens avantaj competitiv pentru cei mici

Comenteaza