Banca Transilvania va introduce inteligența artificială în serviciile sale

Banca Transilvania va introduce inteligența artificială în serviciile sale
Noutățile din tehnologie încep să pătrundă tot mai mult în mediul bancar | Foto: BT

Banca din Cluj a încheiat un parteneriat cu Personetics, lider de piață în aplicații bancare cognitive, prin care va oferi o experiență digitală superioară, prin includerea inteligenței artificiale în serviciile sale.

Aplicația de banking cognitiv va oferi clienților suport financiar personalizat în timp real, va fi integrată noii versiuni BT24 Internet Banking şi Mobile Banking şi va fi lansată la mijlocul acestui an, a anunțat conducerea BT. “Am făcut investiții semnificative în reînnoirea rețelei şi pentru digitalizarea serviciilor”, a declarat Ömer Tetik, director general al BT.

BT Pay, aplicația de plată la comercianți şi transfer de bani cu telefonul, lansată în ianuarie, a fost descărcată de 90.000 de clienți. Robotul Livia a oferit în perioada ianuarie – martie 200.000 de răspunsuri prin Facebook Messenger şi Skype la întrebări despre conturi, produse şi servicii, iar 400.000 de persoane s-au informat prin platforma Întreb BT, în cadrul celui mai mare program online de educație financiară al băncii.

Grupul financiar BT a încheiat trimestrul I din acest an 2018 cu active de 60,1 miliarde de lei, din care 59,6 miliarde sunt aferente băncii. În perioada ianuarie – martie au fost acordate 44.000 de credite noi, iar aportul credite/depozite era de 65% la sfârşitul trimestrului I 2018.

BT are un portofoliu de 3,08 milioane carduri, care a generat tranzacții cu 34% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii în funcție de volumul tranzacțiilor cu cardul este de 20%. Prin programul de loialitate Star, BT are un portofoliu de 388.000 de carduri de credit. Banca s-a implicat în primul trimestru în programe de educație financiară şi antreprenorială, sport, cultură, cauze sociale.

Principalele activități au fost cursuri pentru antreprenori organizate în țară de BT Club; susținerea programului „Vreau să fiu antreprenor” şi a unor acceleratoare de business, acțiuni de împădurire cu 2.000 de voluntari. Strategia BT este susținută de acționari internaționali precum BERD, IFC – Banca Mondială, fonduri de investiții.

BT are 28.000 de acționari români persoane fizice şi aproape 55% capital românesc. În primele trei luni ale acestui an, banca a acordat 44.000 de credite noi clienților persoane fizice, IMM şi Corporate. BT este unul dintre principalii jucători bancari pe piața din România, principalii săi concurenți fiind BCR și BRD.

Comenteaza