Bătaie pe producția de mașini electrice în România. Ford, contraatac la Dacia

Bătaie pe producția de mașini electrice în România. Ford, contraatac la Dacia

Concernul american Ford a anunțat că va produce un vehicul comercial electric ușor în România, la puțin timp după ce Renault s-a văzut asaltată de precomenzi pentru Dacia Spring.       

Ford va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial ușor în 2023, la uzina sa de la Craiova, inclusiv o versiune complet electrică a acestuia, ce va debuta în 2024. Acesta va fi primul vehicul Ford de volum, complet electric, construit în România.

“Planul nostru de a construi acest nou vehicul comercial ușor în România reflectă parteneriatele noastre fructuoase și continue cu furnizorii locali și comunitatea, precum și succesul întregii echipe Ford Craiova. Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiția din Craiova vine în contextul celorlalte investiții anunțate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) și pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia și trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienților din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”, Stuart Rowley, președintele Ford Europa.

Ford și-a luat angajamentul ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale din Europa să fie pregătită pentru zero emisii, complet electrică sau plug-in hibrid, până în 2024. Se preconizează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de modelele complet electrice sau plug-in hibrid, până în 2030.

Noul vehicul comercial ușor va fi echipat cu unele dintre cele mai avansate motoare convenționale Ford pe benzină, precum și diesel, produse la uzina de motoare Ford Dagenham, din Marea Britanie. Transmisiile vor fi construite la Ford Halewood Transmissions Limited, în Marea Britanie.

Investiția totală Ford în operațiunile sale de producție din România – incluzând și investiția anunțată – se apropie de 2 miliarde de dolari, de la preluarea fabricii din Craiova, în 2008. În ultimii ani s-au făcut îmbunătățiri semnificative la uzină; 600 de roboți au fost instalați pentru a îmbunătăți și eficientiza procesele de ștanțare, vopsire sau asamblare a caroseriilor și șasiurilor. 6.000 de persoane lucrează pe liniile de asamblare de vehicule și motoare. 

“Această nouă investiție în viitorul fabricii din Craiova demonstrează, încă o dată, speranța companiei Ford că guvernul din România va asigura toate îmbunătățirile cheie promise pentru a sprijini un mediu competitiv de producție în regiune, inclusiv în ceea ce privește infrastructura de transport, care este esențială”, a spus Rowley.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Grupul numără 186.000 de angajați în întreaga lume. Primele maşini Ford au fost livrate în Europa în 1903, acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a început în 1911.

Dacia Spring, asaltată de precomenzi

Noua Dacia electrică, este comercializată prin cele două programe Rabla cu 7.700 de euro, producătorul fiind acum asaltat de precomenzi. "Spring e cea mai accesibilă mașină electrică de pe piața europeană și singurul automobil electric din România ce poate fi achiziționat cu mai puțin de 10.000 de euro (după aplicarea subvenției de la stat pentru achiziționarea autovehiculelor electrice)", conform reprezentanților Renault. 
 
Rata minimă de achiziționare pornește de la 49 euro/lună, prin programele Rabla Plus și Clasic, susțin producătorii. "Mulțumim tuturor celor ce au înregistrat o precomandă pentru noua Dacia Spring. Datorită succesului enorm de care s-a bucurat acest model, vă informăm că temporar precomenzile sunt închise", au precizat însă aceștia, pe platforma oficială a producătorului.

Dacia Spring ajungea la 9.300 de precomenzi, la o lună de la lansare. Cele mai multe rezervări vin din România (6.000), iar din aprilie s-au deschis precomenzile pentru Dacia Spring și în Austria, Belgia, Danemarca, Elveția, Luxemburg, Olanda și Portugalia. Prima versiune comercializată, Comfort Plus, costa 18.100 de euro, cu taxa pe valoarea adăugată inclusă. Versiunea Comfort este 16.800 de euro.

În România, Dacia Spring poate fi cumpărat cu 7.700 de euro, însă doar în cazul în care cumpărătorul realizează achiziția prin programului Rabla Plus, cu o subvenție de 9.000 de euro pentru achiziția mașinilor 100% electrice, dar și casează la schimb un vehicul vechi, prin Rabla Clasic.

În România cel mai vândut model electric era anul trecut Renault Zoe, care este în top şi în Franţa, Spania, Italia, Turcia sau Algeria. Alte modele electrice bine vândute sunt Tesla Model 3, Nissan Leaf. În 2019 la nivel global au fost comercializate 2,1 milioane de maşini electrice, iar numărul lor crește puternic de la an la an.

Comenteaza