Bilanţ 2021 pe autostrăzi. Cum încheie anul șantierele din Transilvania

Bilanţ 2021 pe autostrăzi. Cum încheie anul șantierele din Transilvania

În 2021 au fost inaugurați printre cei mai puţini kilometri de autostradă din ultimii ani, dar au fost deschise noi şantiere.

Astfel, în 30 noiembrie a fost inaugurat ultimul lot al Autostrăzii Sebeş-Turda, lotul 2, în lungime de 24,25 kilometri, între Alba Iulia şi Aiud. Acesta a fost deschis circulaţiei rutiere, cu restricţii. Practic, se poate circula integral pe Autostrada Sebeş-Turda, care ar fi trebuit, potrivit planurilor iniţiale, să fie finalizată în 2016, însă, din cauza unor alunecări de teren în zona localităţii Oiejdea, traficul a fost restricţionat în zonă, pe o distanţă de 1,5 kilometri, pe o bandă pe sens, până în primăvara anului 2022 (lunile aprilie-mai). Potrivit Ministerului Transporturilor, pe acest sector se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de drum naţional, cu limitarea vitezei la 60 km/h. Pe restul lotului 2, limitarea este la 100 de km/h.

Deschiderea circulaţiei nu înseamnă, însă, că antreprenorul (Asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL) va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul. Deşi se află în întârziere, antreprenorul şi-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022. Practic, nici acum nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10, scrie Agerpres.

Tot din 30 noiembrie, se poate circula integral pe întreg lotul 1, unde pe 3 decembrie 2020 au fost deschişi traficului primii 14,8 din cei 17 kilometri, precum şi pe circa 2 kilometri de pe lotul 3 de la joncţiunea cu lotul 2.

O altă inaugurare a vizat în 2021 lotul Târgu Mureş-Ungheni din Autostrada Transilvania, care a fost dat în circulaţie pe 6 decembrie, mai devreme cu două luni. Odată cu deschiderea autostrăzii Târgu Mureş - Ungheni, municipiul Târgu Mureş are asigurată o legătură rutieră modernă cu Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Sebeş şi Alba Iulia, dar şi cu frontiera de vest a României, ceea ce va scurta timpii de deplasare şi va creşte gradul de siguranţă rutieră.

Proiectul Târgu Mureş - Ungheni a presupus construcţia unui sector de autostradă în lungime de 4,5 km şi a unui drum de legătură, în lungime de 4,7 km.

În plus, în luna iulie, s-au dat în circulaţie bretelele 1, 2, 3 şi 4 ale Nodului Rutier Sebeş. Circulaţia rutieră pe bretelele 1 şi 2 ale Nodului Rutier Sebeş a fost deschisă pe 15 iulie, iar pe 29 iulie circulaţia rutieră pe breteaua 3 şi breteaua 4. Breteaua 3 face legătura între autostrada A10 şi autostrada A1, pe direcţia Turda - Sibiu, iar breteaua 4 asigură legătura între autostrada A1 şi autostrada A10, pe direcţia Sibiu - Turda.

În ceea ce priveşte bretelele 5 şi 6, circulaţia rutieră a fost deschisă în data de 3 decembrie 2020, odată cu punerea în trafic a 14,8 km aferenţi lotului 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Pe cele toate cele 6 bretele ale Nodului Rutier Sebeş se circulă cu viteza maximă legală de 80 km/h.

Șantiere de autostrăzi în Transilvania și în 2022

Pe 8 iulie, a fost emisă autorizaţia de construire pentru tronsonul dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, după tronsonul dintre Mihăieşti şi Zimbor. Pe cei 13,5 kilometri ai subsecţiunii Nuşfalău - Suplacu de Barcău, denumită tehnic "3B5", se vor construi: un nod rutier la Nuşfalău, şapte pasaje, cinci poduri, o parcare de scurtă durată, o descărcare provizorie prin sens giratoriu la Suplacu de Barcău. Termenul de finalizare a lucrărilor este de un an şi jumătate, iar contractul valorează 384 de milioane de lei.

Tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiş, în lungime de 26,35 kilometri, va fi proiectat şi executat de Asocierea Construcţii Erbaşu - Vahostav - SK A.S, după ce a aceasta a câştigat licitaţia pentru proiect. Contractul "Proiectare şi execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş, Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiş (km 4+200 - km 30+550)" are o valoare de 542,96 milioane de lei (fără TVA). Durata contractului este de 24 de luni, din care şase luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza