Businessman clujean, implicat într-un proiect imobiliar la Baia Mare

Businessman clujean, implicat într-un proiect imobiliar la Baia Mare

Proiectul Baia Mare Shopping Park (BMSP) se va întinde 18.000 mp, fiind vizat terenul din zona fabricii de mobilă Mobam, societate în al cărei acționariat ar fi intrat recent și omul de afaceri Dan Pitic.

Parcul de retail va fi construit până la finele anului pe Bd. Unirii nr. 21, pe un teren care cuprinde fosta fabrică de mobilă și actualul supermarket Kaufland 2, ce va fi încorporat în BMSP, și va dispune de 780 de locuri de parcare, conform portalului local 2M News.

Printre magazine se mai numără Lidl, New Yorker, Deichmann, Jysk, Pepco, DM, C&A, Takko Fashion. Mobam își vinde terenul cu 100 euro/mp, conform unui document intern. Vânzarea trebuia făcută către Squaretime Development, însă ea a cesionat drepturile de cumpărare către Avocado Development.

Squaretime este un dezvoltator ce face achiziții imobiliare preponderent pentru Mitiska REIM (Belgia), specializată în investiții în centre comerciale, Avocado fiind înființată în 2018, special pentru această tranzacție, o sucursală a Squaretime.

Square 7 Properties, partener din România al Mitiska, este desemnată să se ocupe de finalizarea centrului. Firma este controlată de austriacul Clemens Petschnikar. Mobam a decis anul trecut să oprească producția. În 2008, la edificarea Kaufland 2, Mobam a mai vândut 2 ha, cu 4,5 milioane euro.

Ca acționari apar Gheorghe Jaklovszky (14%), Alexandru Pop (11%), Gheorghe Puț (10%), statul român (2%). Firma avea afaceri anuale de 4,6 milioane de lei și o pierdere de 0,6 milioane, cu 59 de angajați, în 2018, conform Ministerului Finanțelor Publice. Între timp, Dan Pitic ar fi cumulat 17,9% din acționariat.

Acesta a preluat anul trecut magazinele Ambient din Cluj-Napoca, Alba Iulia şi Blaj. Acţionarul furnizorului de materiale pentru amenajări interioare Ax Perpetuum a preluat, potrivit Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, o creanţă de 27,3 milioane de lei a retailerului de bricolaj Ambient Sibiu, fondat de Ioan Ciolan, aflat în reorganizare. Țintele sale erau creșterea anuală a cifrei de afaceri a rețelei cu 30%, urmată de câștigarea de cotă de piață și planuri de dezvoltare.

Comenteaza