Calea ferată între Turda şi Câmpia Turzii, scoasă la licitaţie

Calea ferată între Turda şi Câmpia Turzii, scoasă la licitaţie
CFR SA încearcă din nou să scoată la licitaţie tronsonul de cale ferată dintre Turda şi Câmpia Turzii, într-o licitaţie ce numără secţii neinteroperabile în cinci sucursale.

Licitaţia are loc în 31 octombrie, este vorba de etapa a VII-a de licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 12 secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este aceeaşi zi cu cea a licitaţiei, la ora 9. Ofertele vor fi deschise la ora 10, la sediul Bursei Române de Mărfuri.

Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe secţii de circulaţie, aflate pe raza centrelor regionale feroviare CREIR Bucureşti (Ploieşti Vest - Târgovişte Nord - Fieni - Pietroşiţa; Diţeşti - Gura Palăngii; I.L. Caragiale - Diţeşti - Moreni; Ploieşti Nord - Măneciu), CREIR Timişoara (Oraviţa - Anina), CREIR Cluj (Câmpia Turzii - Turda; Baia Mare - Baia Mare Nord), CREIR Braşov (Sebeş Alba - Petreştii de Pădure) şi CREIR Iaşi (Dorneşti - Gura Putnei - Putna; Gura Humorului - Dărmăneşti; Dornişoara - Floreni; Crasna - Huşi).

CFR SA are posibilitatea să ofere în regim de închiriere - prin licitaţii publice la Bursa Română de Mărfuri -, secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici, care în schimb sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative.

"Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile", arată reprezentanţii CFR SA. „Prin programul de eficientizare a activităţii, respectăm angajamentele Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenţie, semnată cu Fondul Monetar Internaţional şi Memorandumul de Înţelegere cu Uniunea Europeană".

Operarea tronsonului de cale ferată dintre cele două oraşe clujene a fost scoasă la licitaţie de mai multe ori de către CFR SA, fără succes însă: în noiembrie anul trecut şi în iulie 2012.

Comenteaza