Video ”Câmpia dintre Lacuri”, un nou brand de microregiune la Cluj

”Câmpia dintre Lacuri”, un nou brand de microregiune la Cluj

A fost lansat un nou brand de microregiune în județul Cluj. 

Câmpia dintre Lacuri reprezintă aria din Cîmpia Transilvaniei, județul Cluj, formată din comunele: Buza, Cămărașu, Căianu, Cătina, Cojocna, Fizeșu Gherlii, Geaca, Mica, Mociu, Palatca, Sânmartin, Suatu, Țaga, Unguraș. 

Partea de vest a Câmpiei Transilvaniei are de acum propria identitate teritorială, la finalul unui proces complex, de un an, de cercetare, consultare și creare. Finanțat de Gal Câmpia Transilvaniei prin PNDR și implementat de Asociația de Turism Activ Trascău, în colaborare cu echipa Plaiuri Noi, proiectul a rezultat într-un brand microregional, fundamentat pe unicitatea teritoriului, elementele de patrimoniu material și imaterial locale și trăsăturile naturale unice. Scopul final și major al proiectului este de promovare a teritoriului, iar filmul de promovare dedicat, prezintă locuitorilor teritoriului și turiștilor potențiali poveștile, patrimoniul și produsele locale.

"Ne-am uitat în bogăția Câmpiei Transilvaniei, un tărâm păzit de unicorni, acordat de muzica ceterașilor, cu tarafuri care încălzesc inimi, cu dansuri care ne-au dus faima în UNESCO. Am gustat merinde din câmpie făcute de mâini harnice și batucite de muncă. Ne-am plimbat pe lângă lacuri, am călătorit în vie, am dat la pește, am găsit un spațiu multi-identitar, complex, mândru. Am căutat îndelung, dar am ales patru elemente grafice pe care să construim un chip nou: câmpiile parcelate, lacurile și habitatele din jur, oamenii câmpiei și tradițiile lor, floarea unicat de la Suatu. Ne întoarcem mereu spre natură, cea care ne ține, ne susține și ne conține. I-am spus Câmpia dintre Lacuri", spun autorii proiectului. 

Un brand de microregiune este un set de elemente care susține specificul zonei și care îi promovează particularitățile (unice sau inedite față de alte zone). Acesta dă un sens coerent și omogen la nivel de inițiative regionale. Obiectivele unui brand teritorial sunt: întărirea identității locale, a spiritului comunitar și a stimei de sine; atragerea de noi locuitori; creșterea vânzărilor și valorii adăugate ale produselor și serviciilor locale; atragerea de investitori și angajatori; atragerea de turiști și vizitatori; descoperirea, conservarea și promovarea particularităților autentice;  revitalizarea patrimoniului.

Comenteaza