Când ar putea intra în vigoare taxa pentru mașinile poluante. Anunțul ministrului Finanțelor

Când ar putea intra în vigoare taxa pentru mașinile poluante. Anunțul ministrului Finanțelor

Ministrul Finanțelor, Tánczos Barna, a anunțat când ar putea intra in vigoare taxa auto pentru mașinile poluante și cum s-ar putea aplica.

Maşinile mai puţin poluante vor fi taxate mai puţin, subliniază politicianul.

„Discuţia trebuie purtată cu Ministerul Transporturilor, cu autorităţile locale şi asociaţiile reprezentative ale UAT-urilor, Ministerul Finanţelor, astfel încât în 2025 să putem pune la punct un pachet legislativ nou de recapuzizare, de reducere a poluării pe tot ce înseamnă mobilitate în România. Acest lucru poate să însemne, la anumite categorii de autoturisme, impozite, taxe locale mai mari, pentru că majoritatea acestor taxe se duc în bugetul autorităţilor locale. Poate însemna impozite, taxe mai mici la anumite mijloace de transport care sunt mai puţin poluante şi trebuie creat un echilibru, astfel încât să fie motivant să circulăm cu mijloace de transport mai puţin poluante”, spune ministrul, marţi, la Digi24, citat de Mediafax.

El subliniază că avem finanţări din partea statului pentru schimbarea maşinilor vechi pe maşini noi, această schimbare fiind finanţată de programele RABLA, care vin în sprijinul celor care vor să aibă maşini mai puţin poluante.

Întrebat de când ar putea intra în vigoare taxa auto, ministrul a răspuns: „Cu siguranţă nu în 2025, cel mai devreme pe 1 ianuarie 2026”.

El precizează că maşinile mai puţin poluante vor fi taxate mai puţin decât cele care sunt mai poluante.

Cât ar putea fi taxa pentru mașinile poluante

Banii pe noua taxă ar urma să fie colectaţi prin impozitarea suplimentară a maşinilor vechi şi poluante. De la 1 ianuarie 2026, cei cu maşini poluante ar urma să plătescă impozit în funcţie de norma de poluare.

Anul trecut, în România erau peste 1 milion de maşini cu o normă de poluare Euro 2, peste 1 milion şi jumătate Euro 3 şi aproape 4 milioane Euro 4. 

Directorul general automobile Dacia, Mihai Bordeanu, a explicat cât ar putea fi taxa pentur vehiculele poluante.

„O mașină veche de 20 de ani, în normă de poluare EURO 2, va avea de plătit undeva între 350 și 400 de euro. Nu e definit 100%, am vorbit de achiziție. Nu numai că achiziționăm o mașină veche care poluează, dar vrem s-o ținem. După ce că ea are 15-20 de ani, vrem s-o mai ținem 10 ani (…) Astăzi suma (de plată - n. red.) e undeva la 160-170 de lei pe an. De mâine am dori să se ia în calcul norma de poluare, iar în funcție de asta, dacă automobilul e EURO 2 sau EURO 3, vorbim probabil de 1.800 – 1.900 de lei pe an”, a declarat Mihai Bordeanu, director general automobile Dacia, potrivit economedia.ro.

„Dacă introduci în circulație un EURO 4 și îl taxezi la fel ca un EURO 6, deși au motoare de aceeași capacitate cilindrică, nu e corect. Fiindcă tu, care ai mașină nouă și nu poluezi mai deloc, plătești același impozit ca vecinul tău, care are mașină de 10 ani și, când o pornește dimineața, umple toată scara de fum”, spune Adrian Sandu, secretar general ACAROM., conform unor declarații oferite Protv.

Comenteaza