Capătul șoselei de mare viteză Brașov - Cluj - Borș, scos de la naftalină

Capătul șoselei de mare viteză Brașov - Cluj - Borș, scos de la naftalină
Capătul autostrăzii Brașov - Cluj - Borș, scos de la naftalină
Capătul șoselei de mare viteză Brașov - Cluj - Borș, scos de la naftalină

Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a decis să refacă studiul de fezabilitate la tronsonul final dinspre Brașov al șoselei de mare viteză.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Licitația pentru proiectul tehnic și studiul de fezabilitate ale sectorului dintre Făgăraș și Brașov al A3 a fost lansată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). „Am anunțat revitalizarea acestui proiect în 15 ianuarie. Mă bucur nespus că vă pot informa despre o nouă promisiune respectată. Cu o lungime de 48 km, sectorul – parte din A3, este scos la licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și pentru elaborarea proiectului tehnic.

Licitația este una pe model nou, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren. Un exemplu bun în acest sens este Autostrada Moldovei (A7), la care, în luna mai, vom lansa licitația pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv”, a declarat ministrul.

CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitații, iar autostrada Brașov – Făgăraș este prima care beneficiază de această reformă. “Pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială. Mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârșitul lui aprilie. Apoi lansăm licitația pentru construirea (proiectare + execuție) acestui tronson”, a adăugat Drulă.

Avantajele noului caiet de sarcini, în viziunea CNAIR

– termene realiste pentru realizarea activităților
– corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca – stakeholderi în proiect
– uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale
– plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, cu lungimea de 584 km.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza