Casele de expediţii cer amenzi mai mici
- Scris de Mihai Prodan
- 07 Oct 2010, 01:01
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Operatorii de transport rutier acuză prevederile legale care le impun cântărirea mărfii transportate pe fiecare axă şi cer revizuirea acestora, având în vedere că amenzile sunt aspre.
Aceasta este una dintre concluziile unei întâlniri între transportatorii rutieri şi reprezentanţi ai Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România şi ai Autorităţii Rutiere Române (ARR), care a avut loc la Cluj-Napoca. Dezbaterile au vizat, în principal, noua Lege a transporturilor şi prevederile privind amenzile pentru depăşirea greutăţii, sistemul unic de control, regulile privind cabotajul (transport maritim de coastă - n. red.), controlul operatorilor de transport străini pe teritoriul României şi condiţiile de licenţiere pentru casele de expediţii.
Directorul ARR, Florian Coman, a arătat că nemulţumirile privind cântărirea pe axe a greutăţii transportate vor fi analizate la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii deoarece sunt de competenţa Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Amenzile mari pe care le riscă transportatorii în cazul în care greutatea transportată o depăşeşte pe cea admisă de lege reprezintă principala nemulţumire a caselor de expediţii. “La stabilirea cuantumului amenzilor se ţine întotdeauna cont de bunele practici în domeniu din Europa, iar nivelul contravenţiilor se stabileşte analizând media contravenţiilor din aceste ţări, consultând inspectoratele rutiere europene care sunt membre ale organizaţiei Euro Controle Route”, a explicat Florian Coman.
Directorul ARR, Florian Coman, a arătat că nemulţumirile privind cântărirea pe axe a greutăţii transportate vor fi analizate la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii deoarece sunt de competenţa Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Amenzile mari pe care le riscă transportatorii în cazul în care greutatea transportată o depăşeşte pe cea admisă de lege reprezintă principala nemulţumire a caselor de expediţii. “La stabilirea cuantumului amenzilor se ţine întotdeauna cont de bunele practici în domeniu din Europa, iar nivelul contravenţiilor se stabileşte analizând media contravenţiilor din aceste ţări, consultând inspectoratele rutiere europene care sunt membre ale organizaţiei Euro Controle Route”, a explicat Florian Coman.
DISTRIBUIE
Comenteaza