Câţi bani învârt mall-urile Clujului

Câţi bani învârt mall-urile Clujului
Iulius Mall Cluj şi Vivo Center (fost Polus) Cluj au realizat împreună afaceri de 34 de milioane de euro în 2016 şi se află între primele 10 în clasamentul pe România al marilor complexe comerciale.

Iulius Cluj a înregistrat o cifră de afaceri de 17,5 milioane de euro şi un profit net de 4,9 milioane, cifre care o plasează pe locul şase în acest top, în timp ce Vivo Center a avut afaceri de 16,5 milioane de euro, însă cu un profit foarte mare, de 12,2 milioane de euro, şi ocupă poziţia a opta în ierarhia mall-urilor din România, conform topului Capital.
 
Primele trei locuri sunt acontate de Zona Comercială Băneasa, cu o cifră de afaceri de 49 de milioane de euro (+15,9 milioane profit), AFI Palace Cotroceni, cu afaceri de 36 de milioane de euro (+46,1 milioane) şi de Mega Mall, cu afaceri de 26 de milioane de euro (-21 milioane), toate din Bucureşti. În clasament apar 63 de mari centre comerciale, majoritatea din capitală, urmată de Constanţa, Iaşi (câte 4) şi Oradea (3).
 
„Proprietarii acestora au încasat de la magazinele pe care le găzduiesc 488 de milioane de euro, cu 11,6% mai mult decât anul anterior, în contextul în care calculele au inclus doar două mall-uri noi. O parte din banii lăsaţi de români în magazine şi restaurante ajung în buzunarele proprietarilor de mall-uri sub formă de chirii. Creşterea faţă de 2015 s-ar fi păstrat la un nivel ridicat, de 9,3%, deoarece chiriile fluctuează în funcţie de rezultatul vânzărilor retailerilor. 
 
Cu cât magazinele vând mai mult, cu atât chiria încasată de proprietarii spaţiilor se măreşte. Cu banii încasaţi pe închirierea spaţiilor, proprietarii îşi acoperă împrumuturile accesate pentru construirea mall-urilor. Nivelul datoriilor celor 63 de mall-uri a ajuns la 3,6 miliarde de euro, conform datelor comunicate de proprietari la Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Aproape jumătate din banii proveniţi din  închirierea a 6.700 de magazine amplasate în centrele comerciale din ţară au ajuns la proprietarii celor 16 mall-uri funcţionale pe tot parcursul lui 2016 în Bucureşti”, relevă analiza.
 
Top mall-uri România
 
1. Băneasa...............Bucureşti..............49,2 mil. euro
2. AFI.......................Bucureşti.............36,6 mil. euro
3. Mega Mall.............Bucureşti.............26,4 mil. euro
4. Iulius...................Timişoara............21,3 mil. euro
5. Palas....................Iaşi....................18,9 mil. euro
6. Iulius....................Cluj....................17,5 mil. euro
7. Promenada............Bucureşti............16,7 mil. euro
8. Polus....................Cluj....................16,5 mil. euro
9. Sun Plaza..............Bucureşti............16,3 mil. euro
10. Unirea.................Bucureşti............15,4 mil. euro
 
Sursa: MFP

Comenteaza