Ce vrea Lufthansa de la Cluj

Ce vrea Lufthansa de la Cluj
Germanii promit aeronave mari şi rute noi, au transmis aceştia către mediul de afaceri. Planurile sunt condiţionate de punerea în funcţiune a noii piste.

Conducerea guvernului avertiza că lipsa de operativitate a Consiliului Judeţean (CJ) în gestionarea exproprierilor ar putea aduce nerespectarea termenului de finalizare pentru prima porţiune de 2,1 km de pistă nouă, precum şi retragerea companiei Lufthansa de pe aeroportul clujean.

Directorul general al Lufthansa România, Patrick Artiel, s-a întâlnit luni cu preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Cluj, Ştefan Dimitriu, şeful Construcţii Napoca, executantul noii piste. În pofida avertismentelor privind retragerea, conducerea Lufthansa a asigurat că va continua să opereze. „Compania rămâne la Cluj şi, după ce se va da în exploatare noua pistă, are chiar în plan să introducă aeronave cu capacitate mai mare. În funcţie de programul de marketing, e posibil ca în perioada următoare Lufthansa să încerce şi alte rute, la solicitarea companiilor germane care investesc în judeţ şi a mediului de afaceri clujean. Lufthansa are în atenţie oraşele mari, Cluj, Timişoara, Sibiu şi Bucureşti; am încercat să susţinem Clujul şi să arătăm potenţialul de dezvoltare a zonei", a menţionat Dimitriu, pentru ZIUA de CLUJ.

Lufthansa este una dintre cele numai cinci companii care operează de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca (AICN) şi efectuează în fiecare zi curse pe ruta Cluj-München. Politica germanilor este de a consolida acest traseu, urmând să ia în considerare varianta de a introduce noi rute. La întâlnire au fost prezenţi şi reprezentanţi ai AICN, însă vizita şefului Lufthansa la CCI a avut loc ca răspuns la o sesizare depusă de organizaţie în numele mediului de afaceri clujean. Reprezentanţii CCI au arătat că oamenii de afaceri din Cluj s-au confruntat în ultima perioadă „cu o serie de inconveniente privind restricţii la bagaje, anularea sau decalarea zborurilor operate de Lufthansa pe AICN". Conducerea Lufthansa a precizat că problemele apărute au fost cauzate de condiţiile tehnice existente, acestea urmând însă să fie remediate prin darea în folosinţă a noii piste, în octombrie. Respectarea standardelor de siguranţă şi securitate au determinat introducerea unor aeronave cu un număr redus de locuri (60 în loc de 90) şi chiar anularea unor zboruri, au explicat oficialii Lufthansa, la Cluj.

Într-o vizită de şantier în iunie, vicepremierul Liviu Dragnea a subliniat că pista trebuie finalizată la termenul convenit, deoarece aeroportul ar putea pierde operatori. Avertizarea venea în contextul în care lipsa de operativitate a forului judeţan în procesul exproprierilor pentru pistă punea în pericol termenul de finalizare - a doua jumătate din octombrie - pentru prima porţiune de 2,1 km. „Lufthansa a acuzat deja că actuala pistă nu mai îndeplineşte condiţiile de siguranţă motiv pentru care se va retrage de pe aeroportul clujean", a declarat vicepremierul. Vicepreşedintele CJ, Ioan Oleleu, a explicat că procedura de expropriere e complexă, fiind aplicată etapizat. Preşedintele CCI şi al Construcţii Napoca, societate care execută lucrările, consideră că termenul, octombrie, poate fi respectat.

„Noi ne ţinem de acest termen. Volume mari de lucrări nu mai sunt de executat. Mai sunt de realizat lucrări pentru legătura cu pista veche, urmează finalizarea intervenţiilor la care s-a angajat Adminstraţia Bazinală de Apă Someş Tisa (pentru devierea cursurilor de apă din zona noii piste, n. red.), dar şi lucrările celor de la Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA)", a precizat Dimitriu. Pentru instalarea echipamentelor ROMATSA, licitaţia a fost câştigată de o societate din Reşiţa, care a primit ordin de începere a lucrărilor. În urmă cu o săptămână, Lucia Varga, ministru delegat pentru Ape, Păduri şi Piscicultură, a vizitat şantierul de deviere a pârâului Murători, prilej cu care preşedintele CJ, Horea Uioreanu, a dat asigurări în privinţa exproprierilor: atât în ceea ce priveşte lucrările la pârâuri, cât şi la pistă, terenurile vor fi predate la timp constructorului.

 

Comenteaza