Cererea de vacanțe în Turcia a românilor s-a triplat anul acesta

Cererea de vacanțe în Turcia a românilor s-a triplat anul acesta

În topul destinațiilor la vacanțe în străinătate se află Turcia, cu o creștere de 300% în primul trimestru al anulului ca pachete cumpărate față de 2017, urmată de Grecia și Bulgaria, conform companiei de călătorii Eximtur Cluj. 

S-au înregistrat creșteri mari la vânzările de circuite și croaziere în spațiul extracomunitar (+76%) și destinații exotice în Maldive (+158%), Indonezia (+41%) sau Thailanda (+42%). Creșteri mari au fost observate pentru Egipt (+1.100%), datorită stabilizării climatului la destinație și a reintroducerii charterelor din București și Cluj, Singapore (+1.500%), datorită pachetelor leisure combinate cu sejururi în Bali și călătoriilor în scop de afaceri.

Dintre destinațiile europene pentru călătorii de afaceri și city break, Suedia înregistrează o creștere cu 318%, datorată introducerii zborurilor directe din România ale operatorilor low cost. Vânzările companiei au crescut în primul trimestru al lui 2018 cu 18% față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 18 milioane de euro.

Două treimi din acestea se datorează diviziei business, specializată în servicii pentru călătorii cu scop de afaceri și organizare evenimente corporate, care a înregistrat o creștere de 13%. Vânzările aferente vacanțelor în străinătate ale românilor au crescut cu 45%, numărul turiștilor fiind de 15.635, în creștere cu 26%  față de primul trimestru al anului trecut, în timp ce turismul intern a crescut cu 23% de procente din punct de vedere al vânzărilor și cu 20% ca număr de  turiști, ajungând la 27.677.

Motorul creșterilor de vânzari pe intern îl constituie pachetele balneo-montane, pentru care încasările au crescut cu peste 50% față de perioada similară de raportare a anului trecut. Cererile mari pentru turismul intern sunt și o consecință a introducerii voucherelor de vacanță, din totalul plăților 15 procente fiind făcute cu astfel de tichete, în creștere cu 85% față de anul trecut.

„Prin plata cu vouchere de vacanță în agenții, turiștii  beneficiază de prețuri mai bune la majoritatea ofertelor decât dacă ar plăti cu bani. Se poate opta pentru servicii de masă, de transport și alte servicii conexe cazării, condiția fiind să existe cel puțin o noapte de cazare în cadrul pachetului”, menționează Lucia Morariu, președinte-fondator al Eximtur.

Cele mai căutate destinații de pe litoralul Mării Negre sunt Mamaia, Eforie Nord și Venus, iar în ceea ce privește turismul balneo-montan, Băile Felix, Sovata și Călimănești-Căciulata. Durata medie a pachetelor oferite clienților a fost de 5 nopți, cu mențiunea că sejurul mediu din stațiunile balneare a fost de 7 nopți, iar cel din pensiunile montane a fost de 4 nopți.

Interesul turiștilor pentru pachetele all inclusive pe litoral este în creștere, în timp ce pentru destinațiile balneo-montane aceștia optează încă pentru sejururile cu demipensiune. Creșteri importante, de peste 70%, au fost înregistrate și pentru pachetele care includ tratamente balneare, iar programele „Hai la băi!” și „Litoralul pentru toți” au cunoscut creșteri de 91, respectiv 116%.

În 2017, vânzările companiei de călătorii au fost de 55 de milioane de euro. Aceasta a plătit statului român taxe şi impozite în valoare de 1 milion de euro. Eximtur număra 170 angajaţi și 23 de agenții proprii sau francizate, în orașele importante din România. În topul naţional al celor mai mari agenţii de turism în funcţie de cifra de afaceri se mai aflau Eurolines, Christian Tour, Happy Tour sau Paravion Tour.

Comenteaza