Cine face jocurile în comerţul electronic românesc

Cine face jocurile în comerţul electronic românesc
2016 va fi anul în care comerţul online autohton va depăşi graniţa de 6 miliarde de lei, afacerile din acest sector urmând să se situeze la un nivel istoric.
Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Cifra de afaceri a crescut susţinut în ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei în 2011, la 5,47 miliarde în 2015, iar cea mai semnificativă evoluţie a fost marcată între 2014 şi 2015, când business-ul din acest sector a avansat cu peste 2 miliarde de lei, afirmă experţii de la KeysFin, într-o analiză a comerţulului online din intervalul 2011-2016, furnizată pentru ZIUA de CLUJ.
 
Creşterea afacerilor a venit pe fondul dezvoltării spectaculoase a serviciilor de comerţ online, asigurate acum de 5.300 de firme, cu 2.600 mai multe decât în urmă cu cinci ani. Pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe internet, profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane lei în 2011 la 233,7 milioane în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o ţintă de peste 300 de milioane. 

Mall-urile virtuale prind la români
 
„2016 se anunţă a fi cel mai bun an din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen naţional. Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, explică analiştii. 
 
Pentru eMag, Black Friday 2016 a adus încasări record, de 300 de milioane de lei. În o singură zi compania a vândut 1,1 milioane de produse online. Procesatorul de plăţi PayU a anunţat că ediția Black Friday de anul acesta, desfășurată în 18-20 noiembrie, a generat 188.000 de tranzacții, de 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât ediția de anul trecut. Cea mai mare tranzacţie a fost de 143.000 lei, iar valoarea medie a coşului de cumpărături, de 602 lei.  

Oferte adaptate la evenimentele sociale
 
Dinamica evoluţiei cifrei de afaceri lunare a sectorului arată că sezonalitatea are un caracter important în business-ul pe internet. „Apetitul românilor pentru cumpărături online are legătură cu evenimentele sociale de peste an – Ziua Îndrăgostiţilor, Mărţişorul, 1 şi 8 martie, Black Friday şi Crăciunul sunt punctele de maxim interes atunci când numărul utilizatorilor şi volumul de afaceri ating niveluri superioare mediei lunare. Retailerii au înţeles foarte bine acest fenomen şi îşi adaptează politicile comerciale în funcţie de sezonalitate”, spun analiştii. 
 
Evoluţia e-commerce-ului se află pe o pantă ascendentă, semn că încrederea românilor s-a întărit puternic în ultimii ani. „Evoluţia tehnologică din ultimii ani, asociată cu extinderea serviciilor de internet şi ieftinirea terminalelor (laptopuri, smartphone-uri, tablete) au contribuit decisiv la dezvoltarea pieţei e-commerce. Tot mai mulţi români au învăţat cum să cumpere online, care sunt avantajele, cum să caute alternativa la magazinele clasice”, conform KeysFin. 

Site-uri clonate, hackeri specializaţi
 
Experţii remarcă riscurile asociate tranzacţiilor online raportate la nivelul de educaţie a clienţilor în acest sector. „Avem încă destui români care cad victime site-urilor clonate, care, în febra căutării preţului cel mai mic, ajung pe portaluri fantomă, unde informaţiile de pe carduri le sunt copiate, iar banii sunt retraşi de hackeri din conturi. Vestea bună este că sistemul bancar s-a adaptat acestui fenomen şi a dezvoltat măsuri de protecţie pe măsură, în genul codului unic de tranzacţie transmis pe SMS”, spun analiştii. 
 
La fel ca în comerţul tradiţional, este nevoie ca şi pe internet clienţii să îşi ia toate măsurile pentru securizarea tranzacţiilor. „Dacă un site vă cere codul PIN în cazul unei tranzacţii cu cardul, este bine să ştiţi că acest lucru e ilegal şi că vă supuneţi unui pericol. Un serviciu legal de plată online va cere numai codul CVC, de trei cifre, de pe spatele cardului. Este bine ca atunci când faceţi tranzacţii online să verificaţi ulterior suma extrasă din cont”, au mai declarat experţii.  
 
Informaţiile sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi persoanele fizice active din ţara noastră.
 
Top retail online România
 
1. Dante International.................1,7 mld. lei 
2. Fashion Days Shopping ...........221 mil. lei 
3. Studio Moderna.......................188 mil. lei 
4. PayPoint Services....................188 mil. lei 
5. Corsar Online.........................173 mil. lei
6. PC Garage.............................166 mil. lei 
7. Payzone................................155 mil. lei 
8. Teamnet Business Services......130 mil. lei 
9. Euronet Services.....................88 mil. lei
10. Elefant Online.......................78 mil. lei

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza