Clujenii de la Transferoviar reiau cursele spre Aeroportul Henri Coandă

Clujenii de la Transferoviar reiau cursele spre Aeroportul Henri Coandă

Compania clujeană de transport pe calea ferată a repornit trenurile sale de călători de pe noul traseu dintre Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) și Gara de Nord București.

Transferoviar Călători (TFC) a informat că majoritatea curselor au fost reluate pe această rută, cu excepția trenurilor 15020 și 15021, care vor fi anulate și în 10 februarie. Aceasta a prezentat pe website actualizările în timp real ale curselor sale.

Operatorul clujean a fost nevoit să întrerupă noile curse dintre aeroport și gară, la scurt timp după demararea acestora, după ce compania națională de infrastructură CFR SA a anunțat că au fost declanșate lucrări de întreținere a liniei de cale ferată care au determinat anularea trenurilor, din 25 ianuarie.

Primul automotor diesel care a circulat între fosta haltă Odăile și stația AIHC a aparținut TFC. ”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălățeană care a construit noua legătură feroviară.

Valoarea contractului pentru construcție a fost de 398 de milioane de lei. Compania CFR Infrastructură a emis un act administrativ pentru circulația pe noul traseu. Trenurile pe acestă rută au început să circule din decembrie 2020.

Ruta are 19 km şi poate fi parcursă în 20-25 de minute. CFR Infrastructură anunţa că 72 de trenuri vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, acestea fiind operate de TFC, CFR Călători și Regio Călători. Compania clujeană avea în 2019 afaceri de 110 milioane de lei și un profit de 1,5 milioane.

Comenteaza