Clujenii sunt „relaxați” la achiziția unei case. VEZI şi oraşele cu cumpărători "analitici" sau "eficienţi"

Clujenii sunt „relaxați” la achiziția unei case. VEZI şi oraşele cu cumpărători
Multe voci din piața imobiliară sunt de părere că, spre deosebire de perioada de boom, cumpărătorii de locuințe sunt astăzi mult mai bine informați și „educați”.

Potrivit unui studiu derulat recent de Imobiliare.ro, potențialii cumpărători de locuințe din România se împart, în mare, în trei categorii: cea dintâi, etichetată „Eficientul", reprezintă 30% din totalul clienților, în vreme ce „Analiticul" deține o pondere de 19% din total; „Relaxatul" este, de departe, cea mai bine reprezentată tipologie, cu o cotă de 51%. 

Locuința proprie, între loc de evadare și refugiu al familiei

„Eficientul" este un client de tip „premium", este angajat și foarte bine stabilit profesional, precum și activ din punct de vedere profesional. Acest gen de cumpărător știe foarte bine ce își dorește și este incisiv în căutările sale în mediul online (dar nu numai).

„Analiticul" are un statut social mediu spre ridicat, este orientat către latura profesională, dar se află în căutarea „unui loc în care să evadeze". Persoanele din această categorie sunt pragmatice și sunt în căutarea unui preț corect pentru tipul de proprietate dorită.

Tipologia cel mai bine reprezentată dintre cele trei, anume „Relaxatul", cuprinde persoane stabile, orientate către viața de familie. Acestea au nevoie de un upgrade la situația loc locativă actuală, pun accentul pe găsirea rapidă a unei proprietăți și sunt (relativ) ușor de mulțumit. De menționat este că termenul „relaxat" se referă aici la flexibilitatea în ceea ce privește așteptările avute de la o casă și nu atitudinii vizavi de achiziția în sine.

Tipurile cumpărătorilor pe orașe:

Untitled

După cum se poate deduce din aceste descrieri succinte, „Eficientul" și „Analiticul" sunt tipologiile cel mai bine conectate la realitățile pieței, acestea având, prin urmare, și cele mai mari șanse de a găsi un echilibru optim între nevoile personale și oportunitățile momentului. Pe de altă parte, persoanele din categoria „Relaxatul" sunt mai predispuse la a lua o decizie de achiziție pripită, pe care să o regrete ulterior, odată ce apucă să cunoască și alte opțiuni. 

Comenteaza