Clujul, magnet pentru tinerii în căutarea unui loc de muncă. Ce îi convinge să se mute, dincolo de salariile oferite

Clujul, magnet pentru tinerii în căutarea unui loc de muncă. Ce îi convinge să se mute, dincolo de salariile oferite

Cluj-Napoca se află pe primul loc într-un top al preferințelor tinerilor de a se muta într-un alt oraș pentru un loc de muncă.

Conform sondajul de opinie realizat în această primăvară de Târgul de Cariere, pe primul loc în topul preferinţelor privind orașele din România în care tinerii ar fi dispuși să se mute pentru un job este Cluj-Napoca (46% dintre respondenți l-ar alege), urmat la mare distanță de București (17%), iar apoi Sibiu (8%), Brașov (7,5%), Timișoara (5,9%), iar pe ultimele locuri se situează Oradea, Iași, Târgu-Mureș, Alba Iulia, Constanța și Arad.

Întrebați și ce i-ar motiva să se mute pentru un loc de muncă într-o altă localitate, 77% dintre respodenţi consideră că locul de muncă trebuie să fie în domeniul lor de interes, 67% doresc posibilități de promovare, 55% consideră un salariu mai mare drept criteriu definitoriu care i-ar determina să se reloce, iar 47% au afirmat că doresc și locuință de serviciu.

Când vine vorba de beneficiile oferite de angajator, pe lângă cele salariale, participanții la Târgul de Cariere au afirmat că cele mai importante sunt: concediul plătit în străinătate; asigurare de sănătate privată; sală de relaxare la birou; posibilitatea de a lucra de la distanță; transport asigurat sau decontarea costurilor; abonament la sala de sport; posibilitatea de a cumpăra acțiuni la firma respectivă (în această ordine a preferințelor).

76% dintre respondenți au afirmat că nu contează unde se angajează, atâta timp cât li se oferă un salariu mai mare. În același timp, pentru 51% dintre cei chestionați este mai important prestigiul locului de muncă decât salariul. Când vine vorba de ore suplimentare petrecute la birou, 57% ar accepta acest lucru dacă i-ar ajuta în dezvoltarea personală, iar 39% pentru recompensă financiară. Abia 4% ar rămâne peste program, pe motiv că “așa se face”.

Sondajul a fost realizat de Târgul de Cariere, în perioada 9 martie - 3 mai, în Iași, Sibiu, Brașov, Cluj-Napoca, Târgu-Mureș, Oradea și Alba-Iulia, orașe unde s-a desfășurat evenimentul de recrutare în această primăvară, pe un eșantion de 1926 de persoane.

Târgul de Cariere, ediția primăvară 2018, a adunat peste 350 de standuri de companii și organizații, iar la toate evenimentele de recrutare au participat, în total, 22.000 de persoane, care au fost în căutarea unui loc de muncă. În urma participării la târg, companiile au strâns peste 11.600 de CV-uri, iar mare parte dintre cei care au aplicat pentru diferitele locuri de muncă și programele de internship au intrat într-un proces ulterior de recrutare.

 

Comenteaza