Criza a crescut vânzările Vitacom

Criza a crescut vânzările Vitacom

Distribuitorul clujean de produse electrice și electronice Vitacom a avut o creștere de 10% a vânzărilor în perioada crizei coronavirusului.  

În această perioadă, compania a înregistrat în magazinele fizice vânzări comparabile cu cele din primele două luni ale anului. Vânzările online însă au cunoscut o creștere de 10% comparativ cu lunile ianuarie - februarie.

O anumită scădere se observă la clienții business to business, care fac aprovizionări cu o frecvență mai redusă decât în lunile anterioare, dar și la vânzările pentru export, prin prisma situației de criză din multe țări europene.

De la declanșarea pandemiei, Vitacom s-a asigurat că ia toate măsurile necesare atât pentru siguranța angajaților, cât și a clienților săi, conform conducerii companiei. Doar 10% dintre angajați își mai desfășoară activitatea la sediu.

În această perioadă, compania și-a regândit activitatea, astfel încât să-și protejeze angajații, inclusiv prin reducerea contactului social dintre aceștia. Vitacom Electronics a facilitat munca de la domiciliu, în măsura în care acest lucru a fost posibil, în funcție de rolul fiecărui angajat în cadrul companiei.

De două săptămâni, o bună parte dintre aceștia lucrează de la distanță. Totodată, un procent semnificativ de angajați se află, la momentul actual, în concediu. Angajații care încă își desfășoară activitatea la sediul companiei beneficiază de un program de lucru ajustat, astfel încât interacțiunea dintre aceștia să fie cât mai redusă.

Acestora li se adaugă lucrătorii din depozit de care compania depinde în vederea onorării comenzilor online, dar și angajații de la punctele de vânzare.

„În acest context, în cadrul companiei am înlocuit întâlnirile fizice cu ședințele pe aplicații precum Skype și Zoom. Utilizăm aplicațiile interne pentru a lucra simultan pe proiecte. Este o situație delicată pentru noi toți, dar ne bazăm pe profesionalismul angajaților noștri și încercăm, printr-o bună comunicare, să coordonăm activitatea companiei, astfel încât calitatea muncii să nu fie afectată, iar productivitatea să se mențină în limitele posibile ale situației cu care ne confruntăm”, a declarat Aviva Vita, marketing manager la Vitacom Electronics.

Vitacom Electronics a decis să nu sisteze activitatea magazinelor fizice, însă programul acestora a fost adaptat. Compania lucrează doar cu jumătate din personalul din punctele de vânzare, astfel încât să existe interacțiune limitată între angajați.

La începutul anului, compania estima o creștere a cifrei de afaceri de până la 7% pentru 2020, însă aceste estimări vor rămâne valide în funcție de dimensiunea și de durata crizei.

„Sunt preconizate efecte puternice pe toate planurile, însă determinantă va fi durata acestei crize. Cu cât va dura mai mult, cu atât economia își va reveni mai greu. Depinde de fiecare dintre noi și de conduita pe care o avem în acest moment, astfel încât să depășim cu bine aceste săptămâni”, a adăugat oficialul Vitacom.

Comenteaza