Cum vrea să iasă Oncos din insolvență. Deschide 20 de magazine

Cum vrea să iasă Oncos din insolvență. Deschide 20 de magazine
Noile unități date în funcțiune poartă denumirea de Fermele Transilvania

Fabricantul clujean de produse din carne și de panificație Oncos, aflat în insolvență, este afectat de scăderea vânzărilor din sectorul hoteluri, restaurante, catering (HoReCa), dar își va majora rețeaua de magazine proprii la 75 de unități.

Companiile care coordondează procedura de reorganizare a insolvenței, CITR și BDO Business Restructuring, au comunicat că grupul Oncos își va continua expansiunea lanțului de magazine într-un moment de mare instabilitate pentru economie și pentru business-uri.

În primul semestru, Oncos a înregistrat o creștere de 40% a afacerilor, deschizând 50 de noi locuri de muncă. Societatea a fost nevoită să-și ajusteze activitatea din sectorul HoReCa prin dezvoltarea de noi linii de produse destinate vânzării directe, la preparatele din carne de pui și la panificație.

„Sprijinul nostru pe parcursul procedurii s-a materializat într-o restructurare financiară și operațională care a pus noi baze în relația Oncos Grup cu partenerii”, a declarat Mariana Boiciuc, senior partner al CITR.

Oncos își propune până la finalul anului să ajungă la o rețea proprie de 75 de magazine în Transilvania, toate cu produse locale. Recent, compania a inaugurat magazinul 56, cu denumirea Fermele Transilvania.

Business-ul Oncos este format din abator, fabrică de pâine, ferme de creștere a puilor, depozit și rețea proprie de magazine. Societatea Oncos SA Florești avea afaceri de 77 milioane de lei și un profit de 6,5 milioane, în 2018, cu 269 de angajați, fiind controlată de Vasile Onacă (99%), conform Termene.ro.

Insolvența, folosită ca atu

Ponderea companiilor a căror activitate s-a restrâns cu peste 25% pe timp de pandemie a crescut de la 33% în martie, la 45% în aprilie, iar rata închiderilor de activitate s-a majorat la 13,8%, arată un studiu al Institutului Național de Statistică privind impactul coronavirusului asupra mediului economic. 

“Insolvența e până la urmă un mecanism de protecție pentru companiile în dificultate, care le pune o perioadă la adăpost de schimbările aduse de un mediu economic incert sau instabil, când acestea nu mai dispun de lichiditate pentru a-și plăti datoriile”, conform CITR.

Studiile CITR arată că odată accesată procedura, 92% dintre antreprenori îi înțeleg beneficiile, și 73% dintre antreprenori au arătat că au devenit manageri mai buni și mai adaptabili ca urmare a experienței insolvenței.

“Redresarea pe baza unui plan strategic de restructurare rămâne cea mai viabilă opțiune pentru companiile românești afectate de pandemia de coronavirus. Alături de insolvență, concordatul preventiv și accesarea ordonanței de urgență nr. 6 rămân două dintre variantele prin care business-urile se pot pune pe picioare.

Recomandat la nivel european, concordatul preventiv încurajează continuarea activității companiei și rambursarea datoriilor prin intermediul negocierii cu creditorii și a implementării unui plan de restructurare.

Adresată companiilor cu dificultăți financiare, cu datorii la bugetul de stat, OG 6/2019 permite restructurarea obligațiilor bugetare prin întocmirea unui plan de restructurare și a unui test ce analizează gradul de recuperare al creditorului bugetar”, conform CITR.

Amendă de 40.000 de lei 

Societatea clujeană a fost penalizată recent pentru un magazin care nu respecta mai multe prevederi legale. Printre problemele identificate de Inspectoratul pentru Protecția Consumatorilor Cluj se numără produse cu data de valabilitate depășită, produse cu modificarea stării termice fără elemente de identificare sau informare. Frigiderele prezentau urme de rugină, iar unele produse erau depozitate pe podea. Unitatea a fost închisă atunci până la remedierea problemelor. 

Comenteaza