Dezvoltarea companiilor low-cost ridică aeroporturile din România. Clujul e în top

Dezvoltarea companiilor low-cost ridică aeroporturile din România. Clujul e în top
Explozia traficului de pasageri de pe cele mai mari trei aeroporturi din ţară este susţinută de apetitul românilor pentru deplasările în străinătate.

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare aeroport din ţară şi principala poartă aeriană a României, a ajuns la un trafic de de 9,7 milioane de pasageri în primele nouă luni din acest an, în creştere cu 18,8% faţă de perioada similară a anului trecut.

Evoluţia traficului a fost susţinută de dezvoltarea companiilor aeriene low-cost, care au pus noi destinaţii pe harta zborurilor şi au crescut frecvenţa de operare pe rutele existente. Aeroportul din Otopeni rămâne principala bază a companiilor aeriene low-cost, care au legat Capitala de tot mai multe destinaţii externe, dar şi interne. Trafic în creştere cu două cifre în primele trei trimestre au raportat şi aeroporturile din Cluj-Napoca şi Timişoara, jucători aflaţi alături de Henri Coandă pe podium. Aeroportul Avram Iancu din Cluj-Napoca, al doilea cel mai mare din ţară, şi-a crescut numărul de pasageri cu 47% în primele trei trimestre, iar la Timişoara traficul s-a majorat cu 54%, conform ZF.ro. 

Românii au cheltuit puţin peste 2 miliarde de euro pe vacanţele în afara ţării în primele opt luni din acest an, în creştere cu circa 65% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor de la BNR.

Comenteaza