Doi întreprinzători din Cluj au creat o platformă de recrutare a "candidatului ideal"

Doi întreprinzători din Cluj au creat o platformă de recrutare a "candidatului ideal"

Doi tineri antreprenori clujeni au inițiat o platformă online care își propune să transforme studentul din România în candidatul ideal pentru companii.

StudentPath este o platformă dedicată studenților care întâmpină obstacole în obținerea internshipului sau a locului de muncă dorit, dar și un mijloc de recrutare pentru companiile care doresc să angajeze doar candidați cu potențial.

Platforma va fi lansată în curând, iar prin intermediul acesteia, studenții sau absolvenții înscriși au posibilitatea să se dezvolte, să devină candidații ideali pentru domeniul ales, iar în final să aplice la locurile de muncă adăugate de companii.

Ideea startup-ului a pornit de la o discuție purtată de către cei doi fondatori, Daniel și Mădălina, cu privire la procesul de recrutare și dificultățile întâmpinate de candidați pentru a ajunge pe poziția visată.

În urma efectuării unui chestionar, 60% dintre studenții afirmă că nu pot aplica la un internship sau la loc de muncă din cauza faptului că nu știu ce platforme să folosească pentru a le identifica, nu dețin cunoștințele teoretice necesare sau un CV care să-i pună în valoare.

StudentPath a fost creat și pentru a răspunde problemei cu care se confruntă cele mai multe dintre companiile în cadrul cărora cei doi fondatori au activat: recrutarea candidaților de calitate, pregătiți și dornici să se dezvolte și să contribuie la succesul afacerii pe care o reprezintă.

Înainte de a aplica la locul de muncă dorit, studenții trec printr-un proces complex de pregătire: crearea contului, stabilirea poziției dorite, urmând apoi să primească recomandări cu privire la cursurile pe care trebuie să le finalizeze pentru a deține cunoștințele necesare.

În faza finală, trec printr-un proces de verificare. Conturile studenților nu vor fi vizibile decât în momentul în care aceștia îndeplinesc toate criteriile care definesc candidații ideali. Companiile pot să își creeze un profil bazat pe beneficiile unice oferite angajaților, reușind astfel să se diferențieze de competitori.

După listarea locurilor de muncă deschise, pot alege candidații cu cel mai mare potențial dintre cei care au trecut de procesul de pregătire și verificare. Companiile vor fi notificate atunci când un candidat de top a trecut de procesul riguros de învățare și validare, fiind disponibili recrutării.

Din cauza pandemiei de coronavirus, companiile nu pot recruta candidații de care au nevoie pentru ocuparea posturilor vacante. După depășirea acesteia, companiile își pot crea un cont pe platformă pentru a identifica candidați valoroși.

Până în momentul de față, 1.871 de studenți înscriși pe platformă urmează să fie contactați de îndată ce versiunea finală a acesteia va fi lansată.

Numărul la care fondatorii își doresc să ajungă până la finalul anului este de 10.000 de candidați, să încheie parteneriate cu instituții și asociații din domeniul educațional, să publice cursuri din cât mai multe domenii de activitate și să organizeze evenimente dedicate exclusiv studenților pentru a asigura contactul cu potențialii angajatori.

Crearea unei aplicații, precum și traducerea platformei în alte limbi de circulație internațională reprezintă alte obiective la care se lucrează.

Comenteaza