Două firme clujene, în topul celor mai mari încasări de la Compania de Autostrăzi

Două firme clujene, în topul celor mai mari încasări de la Compania de Autostrăzi
Două companii clujene se află pe poziţii fruntaşe într-un top al firmelor cu cele mai mari încasări obţinute de la Compania Naţională de Auto­străzi şi Drumuri Na­ţionale din România (CNADNR) în primele şase luni ale acestui an.

Potrivit clasamentului, realizat de Ziarul Financiar, cele mai mari 30 de plăţi realizate de CNADNR în primul semestru totalizează 500 de milioane de lei, adică 60% din totalul de 830 de milioane de lei sume plătite de companie către furnizori în perioada ianuarie-iunie.

Cea mai mare sumă, de 67 de milioane de lei, adică circa 13% din totalul încasat de companiile incluse în top, a mers către Societatea Naţională a Sării, pentru sarea industrială furnizată CNADNR pe timp de iarnă.

A doua cea mai bine plă­tită companie este firma italiană Astaldi, care a încasat 63 de milioane de lei pentru construcţia unor autostrăzi precum Orăştie-Sibiu sau Nădlac-Arad.

Locul al treilea este ocupat de societatea Diferit din Cluj-Napoca, deţinută de Nicolae şi Daniela Petri, potrivit informaţiilor ZF. Astfel, firma a încasat aproape 36 de milioane de lei pentru întreţinerea unor şosele pe timp de iarnă, respectiv vară.

Pe cea de-a patra poziţie în clasament se află Salini Impregilo, companie care a fost plătită cu 33 de milioane de lei pentru executarea unor lucrări la autostrada Orăştie-Sibiu. 

Printre primele cinci firme cu cele mai mari încasări de la CNADNR se regăseşte o altă companie clujeană, Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL, care a obţinut 23 de milioane de lei pentru întinderea de covoare asfaltice şi întreţinerea drumurilor pe timp de vară. 

Din clasament lipsesc constructori precum Strabag (Austria), FCC Construccion (Spania) sau Delta ACM 93 (controlată de Florea Diaconu), care în anii anteriori primeau printre cele mai mari sume de la CNADNR, potrivit publicaţiei citate.

Cea mai mare parte a plăţilor realizate de CNADNR în primul semestru vizează întreţinerea de drumuri, în timp ce compania de drumuri nu a început să plătească deloc niciuna dintre noile autostrăzi pentru care a semnat contracte în primul semestru, precum Suplacu de Barcău-Borş, Câmpia Turzii-Târgu Mureş.

Comenteaza