Drumul Cluj – Oradea va avea marcaj reflectorizant și elemente de protecție

Drumul Cluj – Oradea va avea marcaj reflectorizant și elemente de protecție

Pe Drumul Național nr. 1 - E60 Oradea – Cluj-Napoca se vor lua măsuri suplimentare de siguranță, constând în marcaj rutier reflectorizant și elemente de semnalizare și protecție, care să ajute la reducerea numărului de accidente, a anunțat Eugen Cecan, noul director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP).

Invitat la Oradea de prefectul Bihorului, Dumitru Țiplea, Cecan a promis că până în august vor fi finalizate lucrările de investiții de pe DN nr. 76 Oradea – Deva, conform Bihon.ro. El a menționat se vor încheia lucrările de investiții pe DN 76, din Bihor, și că va fi refăcută licitația pentru șoseaua ocolitoare Beiuș - Ștei (27 km).

Cei doi oficiali au informat că vor fi terminate lucrările de modernizare de pe DN nr. 19 E Biharia – Chiribiș, unde se reciclează acum. În paralel, se vor opera modificări la așa-numitele “puncte negre” de pe DN 1, alveole care, în loc să calmeze traficul, dimpotrivă, generează tragedii.

Cecan a anunțat dublarea bugetului alocat Secției Drumuri Naționale Oradea. Dacă în perioada 2017-2019, pentru drumurile județene din Bihor au fost alocați 22,3 milioane de lei, pentru acest an sunt prevăzuți 44,3 milioane.

Șeful DRDP a precizat că se va repara drumul de la graniță, sensul de intrare în țară. “E destul de nepotrivit să intri în România prin gropi. Cei care au condus DRDP în ultimii trei ani nu au făcut ceea ce trebuie. Sumele alocate pentru secția Oradea au reprezentat o valoare foarte mică, deoarece Oradea este într-o expansiune foarte mare, la concurență cu Clujul”, a spus Cecan.

„Cea mai mare investiție din Regiunea Nord-Vest va fi pe DN 76. Ne propunem să finalizăm în acest an drumul până la Vârfuri. Lucrarea e angajată cu trei companii. Avem asigurări că există capacitatea de a închide până la toamnă întreg tronsonul.

Se lucrează la expropieri pentru Centura Ștei, vor fi gata în câteva zile”, a declarat directorul Regionalei Cluj. Au rămas neclarificate situațiile a 20 de imobile ce trebuie expropriate pentru a putea fi realizată varianta ocolitoare Beiuș – Ștei.

Pentru tronsonul Ștei – Vârfurile există o licitație în derulare și un singur ofertant, grupul Selina – Trameco, cel care a lucrat și anterior, în subantrepriză pentru Construct Mod. Acest tronson va fi gata în 2020, conform DRDP. “Mandatul este să terminăm lucrările pe DN nr. 76 până în august. Este cea mai importantă lucrare, în valoare de 161,8 milioane”, a menționat Cecan.

Sunt trei tronsoane, între Oradea și Beiuș, pe care sunt lucrări în execuție. Trameco lucrează pe 24 km, dinspre Oradea, iar stadiul fizic al lucrării este de 51%. Pe următorul tronson lucrează ARL Cluj (grupul Strabag), pe 16 km, cu un stadiu de 36,8%, în timp ce Porr (Austria) lucrează pe 24,3 km, stadiul fiind de 7,5%.

Comenteaza