Duster, locul I la Cluj

Duster, locul I la Cluj
La patru luni de la lansare, amatorii clujeni de automobile stau la coadă pentru a-şi comanda modelul de teren al producătorului de la Mioveni.
Modelul Dacia Duster a depăşit aşteptările comercianţilor. În ciuda crizei şi a scăderii dramatice a pieţei auto în comparaţie cu anii anteriori, modelul de teren al producătorului autohton acaparează cota de piaţă, atât la nivel local, cât şi naţional.

Din aprilie până la sfârşitul lunii trecute, Dacia a reuşit să vândă la Cluj aproape 500 de maşini, iar 178 dintre acestea au fost Duster. În acelaşi interval de timp, statisticile realizate de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că vânzările de maşini din judeţ au fost de 1.500 de unităţi. După Dacia, în topul vânzărilor pe Cluj s-au situat în acest interval mărci precum Chevrolet, Skoda, Volkswagen sau Renault. Pe primele şapte luni, Dacia deţine la Cluj 35% din cota de piaţă, arată datele OTC Group.

În gama SUV (vehicul sport-utilitar, n. red.), din care face parte şi Duster, următoarele locuri în funcţie de vânzări au fost ocupate de Volkswagen Tiguan, Ford Kuga şi BMW X5. Vânzările însumate ale acestora pe primele şase luni de zile nu depăşesc 1.000 de unităţi la nivel naţional, pe plan local fiind vândute numai câteva zeci de maşini. Încă din prima lună de la lansare, Duster a ajuns la o cotă de piaţă de 50% pe acest segment, iar specialiştii se aşteaptă ca marca autohtonă să îşi păstreze poziţia până la sfârşitul anului. “Este destul de greu să vorbim despre concurenţă pentru Duster dată fiind clasa de preţ în care se încadrează. Într-un fel, ea nu are concurenţă în categorie, ci în gama de preţ, şi vine de la mărci precum Renault, Chevrolet sau Skoda”, spune Călin Abrudan, director de vânzări OTC Group.

“Duster a ajuns la 20% din vânzările Dacia. Pot spune că 80% dintre clienţi preferă gama de lux, care ajunge la 18.000 de euro. Pentru varianta de bază nu am avut decât vreo câteva comenzi. În august au scăzut puţin vânzările, din cauza concediilor, însă mă aştept la o revenire puternică în următoarele trei luni fiindcă mai sunt 50.000 de tichete Rabla în piaţă, care îşi vor pierde valabilitatea din noiembrie. Mă aştept la o creştere cu cel puţin 10-15% a vânzărilor în aceste luni, după care spre sfârşitul anului s-ar putea să vină iarăşi o diminuare”, mai spune Abrudan. Potrivit datelor anunţate de Dacia Renault, până în iulie au fost livrate în ţară 2.300 de maşini, iar la export peste 22.000. Pe piaţa internă, 70% dintre cumpărători au optat pentru versiunea 4x4, cu echipare completă, cu toate că preţurile pentru aceasta ajung la 18.000 de euro. La export au fost preferate modelele 4x2. Preţul acestora porneşte de la 10.500 de euro. Pentru versiunea 4x4, preţurile pornesc de la 12.300 de euro.

Pe piaţa din Franţa, cea mai importantă din străinătate pentru Dacia, s-au vândut în iulie 2.500 de exemplare Duster, modelul fiind la un pas de a deveni cel mai bine vândut SUV din Hexagon. Prima poziţie a revenit “fratelui” de clasă, Nissan Qashqai, care a depăşit cu 100 de unităţi vânzările Duster. Şi în Germania Duster a urcat, în iulie, pe locul doi în topul vânzărilor la categoria SUV, fiind depăşit numai de BMW X1. Diferenţa este mare, vânzările X1 fiind de două ori mai mari decât cele înregistrate de Duster. În total, germanii au cumpărat în iulie 1.200 de maşini produse la Mioveni.


Comenteaza