Elevii clujeni vor fi direcționați către tehnologie pentru a-și găsi un loc de muncă

Elevii clujeni vor fi direcționați către tehnologie pentru a-și găsi un loc de muncă

500 de liceeni din Cluj-Napoca, București și Timișoara vor beneficia în mod gratuit de educație pentru orientare profesională, prin intermediul modulului profesii digitale, dezvoltat ca parte a programului național Junior Achievment România (JAR) de orientare profesională.

Conceput pentru a-i ghida în alegerea carierei potrivite și a-i ajuta să-și dezvolte și să exerseze abilitățile și competențele considerate importante pentru obținerea unui loc de muncă în domeniul tehnologiei informației, modulul dezvoltat în parteneriat cu Orange România susține importanța educației digitale, facilitând accesul elevilor la resurse de învățare moderne și interactive.

Modulul promovează învățarea de tip blended, în care utilizarea mijloacelor didactice obișnuite se combină cu utilizarea resurselor digitale și accesarea informațiilor folosind tehnologia. Metoda asigură o memorare mai bună a conținutului de către elevi și o participare mult mai activă a acestora. 

Modulul conține și aplicația interactivă CrossKnowledge, aceasta fiind accesibilă oricând de pe dispozitive mobile, atât în clasă, cât și în afara spațiului școlar, deschizând noi oportunități de învățare și socializare alături de prieteni și familie.

Elevii au acces la resurse educaționale cu feedback instant, așa cum sunt testele pentru autocunoaștere și identificarea abilităților, dar și studiile de caz dedicate despre profesii actuale în tehnologie, învățând cum să pregătească un portofoliu personal.

“Educația este cea care pune bazele viitorului, iar acum, tendințele actuale previzionează un viitor digital. Astfel, ne bucurăm că putem susține inițiativa Junior Achievement de a ajuta elevii să învețe despre profesii digitale și despre competențe necesare pentru a urma astfel de cariere”, a declarat Veronica Dogaru, corporate communication manager la Orange România.

În contextul în care unul din patru tineri români nu merge la studii și nici nu are un loc de muncă
(conform Eurostat), nevoia de adaptare la schimbare și de găsire a conexiunilor dintre școală/așteptările tinerilor și viața reală sau cerințele angajatorilor se simte astăzi din ce în ce mai acut.

De aceea este foarte important ca elevii să înțeleagă din timp de ce este necesar să-și continue studiile, să-și descopere pasiunile și să se folosească de toate oportunitățile educaționale care li se pun la dispoziție. Activitățile educaționale ale modulului sunt disponibile profesorilor și elevilor și se vor derula în licee din București, Cluj-Napoca și Timișoara.

"Dorim să aducem în fața profesorilor și elevilor instrumente moderne de lucru la clasă. Elevii vor găsi conținut folositor pentru viitor și vor afla despre provocările de pe piața muncii. Prin interacțiunea cu voluntarii din Orange România și utilizarea resurselor educaționale, vor face pași constructivi pentru înțelegerea caracteristicilor profesiilor digitale", declară Ștefania Popp, director executiv al JAR.

JAR este o organizaţie nonprofit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. În România, acestea sunt urmate de 200.000 de elevi din 1.500 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu susţinerea financiară a comunităţii de afaceri.

Orange este lider de piaţă în România, cu 10,6 milioane de clienți şi afaceri de 1,07 miliarde de euro în 2017. Orange România este parte a grupului Orange, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 250 milioane de clienţi, pe cinci continente.

Comenteaza