Facebook, reţeta succesului în afaceri

Facebook, reţeta succesului în afaceri
Celebra reţea de socializare este cea mai folosită de către firmele româneşti, relevă un sondaj dat publicităţii ieri de către compania de cercetare GFK.
Companiile clujene abia învaţă să folosească instrumentele de comunicare socială pe internet, concluzionează un studiu lansat ieri la Cluj de compania de consultanţă GFK. Cel mai folosit canal de comunicare socială pe internet este Facebook, urmat de forumurile de discuţii, site-urile oficiale al companiilor, YouTube şi Twitter.

Printre companiile clujene active pe reţelele sociale se numără producătorul de telefoane mobile Nokia, care şi-a deschis un cont de Twitter, cu 1.000 de persoane care-l urmăresc, sau Banca Transilvania (BT), cu 104 urmăritori. BT a organizat o campanie socială acum trei luni, în care a folosit o serie de bloggeri influenţi din Cluj, însă tot canalele clasice de comunicare sunt preferate, conform directorului de marketing al băncii, Sergiu Mircea. “Totul e să ai bani: paid media (canalele tradiţionale, unde sunt cumpărate module publicitare sau spoturi - n. red.) oferă un control, o frecvenţă şi o acoperire mare, dar numai dacă avem bani”, a precizat oficialul BT.

Primul studiu despre reţelele sociale lansat în România a fost derulat în primele două săptămâni ale lunii decembrie, fiind incluse 376 de companii. Societăţile chestionate activează mai mult în comerţ şi servicii, a menţionat Violeta Bahaciu, unul dintre managerii GFK. Multe companii nu ştiu ce înseamnă social media. “Încă suntem la început”, a adăugat Bahaciu. Compania de software Trilulilu deţine portalul User-Generated Content cu acelaşi nume, care are 544 de urmăritori.

Fondatorul acesteia, Sergiu Biriş, a declarat că societăţile nu-şi mai permit să nu fie active în reţelele de comunicare pe internet. “Totuşi, dacă nu văd rezultate de la experţii în online, companiile se plictisesc repede. Prezenţa online trebuie să producă rezultate în offline (în mediul real - n. red.), iar rezultatele să fie măsurate. Clujul stă foarte slab. Nu aud despre rezultate, nu aud despre campanii. Voi faceţi campanii pe bloguri, care adună comentarii, dar uitaţi că este nevoie de campanii pe termen lung. Dacă aţi scoate în evidenţă rezultatele şi plusvaloarea pe care o aduceţi, companiile v-ar căuta”, le-a reproşat Biriş bloggerilor clujeni.

Căsătorii online la Cluj-Napoca

Internetul ajută Primăria Cluj-Napoca, a subliniat primarul Sorin Apostu. “Căsătoriile pot fi făcute online, registratura municipalităţii arată online în ce stadiu se află documentele, iar din 1 ianuarie şi taxele şi impozitele vor putea fi plătite tot pe internet”, a spus Apostu.

Comenteaza